Ipah - O kapele | Bandzone.cz
BZ si odteď na mobilu užijete lépe díky partnerovi redesignu GoGEN.

Ipah alternative-metal / Rakovník

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Opeřenci
  • Lebka
  • Mrchožrout

Členové skupiny

Nástrojové obsazení: Kytara, Baskytara, Syntezátor / Sampler, Akordeon, Ukulele, Doprovodný zpěv
Nástrojové obsazení: Zpěv, Bicí

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Ivo Plaček - hudba, texty, vokály, bicí, perkuse, sampler (klávesa G), řetězy, trubky, skleničky, šňupání
Aleister - kytary, basa, akordeon, klávesy, vokály, ukulele, šroubovák, samply

Adéla Hrnčálová - dětské sbory
Nela Plačková - dětské sbory
Dagmar Pavlíčková - housle

Blackosh - mix, mastering, vokály, samply
Vít Janata - varhany

Bio a historie

Ivo Plaček:

„Projekt IPAH má kořeny kdesi v roce 1993-4, kdy jsem ukončil činnost kapely IMMORTALITY a měl jsem první nápady na další projekty, které jsem zkoušel bezúspěšně rozjíždět. Jakožto textař jsem si vždycky psal texty do šuplíku, ale nikdy jsem neměl dost sebevědomí ani štěstí na natolik spřízněnou duši, se kterou bych mohl tyto věci realizovat (nehledě na nemožnost bez závazků svobodně nahrávat, aniž bych se musel ohlížet na termíny a peníze vynaložené za čas strávený ve studiu)...

V roce 1994 jsem dostal zásadní nabídku bubnovat v projektu Septagon Chimera baskytaristy Monstera z Master‘s Hammer, čemuž jsem se začal 100% věnovat a následná spolupráce s dalším Master‘s Hammer členem, Necrocockem, na sebe nedala dlouho čekat. Výsledkem jsou alba Propast bohů, Lesní hudba a 7“ EP Die Urinal Therapie a několik Necrocockových videoklipů…

V té době jsem naprosto jakýkoliv svůj potenciál věnoval těmto projektům a dokonce jsem dostal nabídku od kapely After Rain na nabubnování jejich desky Hammered To The Ice.

Mezi dobou Septagon Chimera a Necrocockem jsem strávil nějaký čas na postu zpěváka v jedné zapomenuté regionální hard core kapele (Jarraraca).

Minulý rok jsem byl osloven Pražskou kapelou At Folsom Prison na dramaturgický dohled při nahrávání jejich aktuální desky Every Dream And Every Crisis Means The Rise a zjistil jsem, že se mi celkem dobře začíná komponovat i vlastní zapomenutá tvorba. Tudíž jsem si začal pohrávat s myšlenkou k napsání ryze autorských skladeb. Vše dovršilo velké přátelství s Blackoshem, kdy jsme si ne zcela při smyslech posílali různé zhovadilé rýmovačky na jeho hudbu a mě začala hudba a hlavně její komponování strašně bavit. Začala mě bavit kombinace tvrdé hudby a debilních rýmovaček, jelikož si rád dělám srandu ze všeho, z každého a především ze sebe. Na nic jsem už ani nemohl čekat a začal jsem jednat!

Scházel mi už pouze člověk, který bude umět obstojně na kytaru a klávesy a který si bude rozumět se studiovou technikou a hlavně se naprosto podvolí mému hudebnímu i presentačnímu cítění. Spíš ze srandy a ne moc v očekávání jsem někdy v létě tohoto roku oslovil přítele z kapely Warchild, Aleistera, a on kupodivu souhlasil.“

Více samotný Aleister:

„Moje hudební cesta je poněkud přímočařejší než Ivošova. Po prvních hudebních krůčcích s kapelami Evil a Evil II jsme se Samaelem v roce 1997 založili thrash/blackovou grupu Warchild, které se věnujeme dodnes. Mezitím jsem si odskočil do hardcoreové kapely Phobos, kterou jsem spoluzakládal s Karlem Trochtou, a nějaký čas jsem bubnoval v jedné místní hardrockové kapele. Ale Warchild byl vždy hlavní.

Kvůli pracovnímu i rodinnému vytížení jednotlivých členů ale kapela v posledních letech výrazně zvolnila a funguje velmi nepravidelně. A tak mi brzy začalo scházet muzikantské vyžití. Proto když se mi ozval Ivoš s nabídkou spolupráce na sólovém projektu, rád jsem souhlasil, i když přiznávám, že trochu s nedůvěrou :) Ale už teď mohu říci, že jsem dobře udělal. Ve Warchild je drtivá většina práce na muzice na mě, v IPAH naopak mohu úplně vypustit a vše nechat na Ivošovi. Vynikající změna! Ivoš má vše výborně promyšlené a připravené, já jen odpočívám a hraju.

Navíc jsme si s Ivošem velmi padli do oka nejen muzikantsky ale i lidsky a tak nahrávání probíhá velice pohodově a moc si to užíváme! “