![](http://www.andrewphoto.cz/news_content/RB_zakulisi.jpg)
Na focení kapely Rattle Bucket byly naplánovány hlavně interiéry. Při mém obligátním dotazu zda bude na místě k dispozici elektřina mi bylo řečeno, že vyjímaje jedné místnosti k dispozici nebude. Nechtěl
jsem však i přes tuto poněkud omezující informaci situaci nějak podceňovat a do auta jsem pro jistotu přidal pár stálých světel. Pobral jsem jeden 1000W halogen, dvojici mých oblíbených 500W Fresnelových halogenů (které mimochodem odvádí velmi slušnou
práci při nasvícení), pár stativů a barevných filtrů.
Protože situace slibovala, že budu při drtivé většině focených scén zcela odkázán pouze na přirozené světlo tak jsem si s sebou jako hlavního pomocníka vzal můj nedávno koupený blesk Canon Speedlite 430 EX II. Při focení jsem ho používal jako sestavu s
rádiově řízeným odpalovaním a stříbrným deštníkem umístěným na stativu. Stříbrný deštník jsem volil především z důvodu tvrdšího a více saturovaného charakteru světla (oproti průsvitovým deštníkům a softboxům) a také díky jeho fyzickým rozměrům kvůli
možnosti nasvícení větší plochy scény. Důležitým prvkem při focení skupinky lidí na jeden hlavní zdroj světla je rozmístit fotografované osoby tak, aby nevrhaly stín jeden na druhého navzájem si nezacláněly emitovanému světlu. Proto jsem se snažil ve
stísněných prostorách využívat odrazu zábleskového světla od okolních stěn (pokud byly k dispozici) jako velké odrazné desky tak, aby došlo pokud možno co k nejrovnoměrnějšímu nasvícení scény. Ne vždy se to však dařilo podle mých představ.
Během jednoho dne se fotilo hned v několika různých prostředích a tak focení trvalo se vším všudy zhruba 6 hodin. Za celou dobu jsem nakonec stálá světla vůbec nepoužil. Při práci jsem používal především objektiv Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro právě na
17mm ohniskovou vzdálenost k dosažení atraktivního širokoúhlého vzhledu fotografií.
Po nafocení následoval nezbytný postprocessing v počítači při kterém jsem do fotek přidával nejrůznější efekty v podobě škrkanců, škrábanců, koroze nebo dokonce i páry. Nutné byly i retuše při kterých jsem musel například odstraňovat na pár fotografiích
nešvary v podobě viditelného odrazu zábleskového světla ve skleněných dveřích. Postprocessing na počítači trval asi 3 dny intenzivní práce, během které byly zpracovávány fotky ve formátu JPG (nikoliv v RAW). Na výsledek nafocených promo fotek pro kapelu
Rattle Bucket se můžete podívat v GALERII...