Podobné kapely
K vypsání podobných kapel nemá kapela dost fanoušků.
Skladby nahrány před více jak 26ti lety živě ve zkušebně v holešovském zámku na kazeťák. Tomu odpovídá i jejich kvalita.
Historie téhle smečky sahá až do roku 1991, kdy se dva maníci, co si říkali Bob a Steve rozhodli založit metalovou bandu. Ale ze všeho nejvíc se kolem toho kecalo a nedělo se nic pořádnýho. Až na konci roku 92 se to trošku pohlo a Steve se začal na své galaxisce učit základní hmaty. Hrál doma přes starý elektronkový rádio a overdrive domácí výroby. Já jsem se mezitím učil na bicí u jedněch dechovkářů v garáži. Fotřík našeho nového basáka Jimmyho hrál totiž v jednom BIG BANDU, který zkoušel u nich doma. Po první zkoušce, kdy každý hrál jen to co uměl nebo to, co ho napadlo, jsem bicí zdemoloval svým razantním způsobem hry tak, že už nás tam víckrát nepustili.
Usoudil jsem, že bicí nejsou pro mne a začal jsem se učit na španělku. Kapela stála, Steve se zdokonaloval na své elektrice východní výroby a já dostal nápad (spíše to byla nutnost) postavit si vlastní elektriku (elektrickou kytaru). Tvar jsem okopíroval dle svých oblíbených W.A.S.P. tehdy bez absolutní znalosti technologie výroby kytar jsem se rozhodl pro tělo ze smrkového dřeva. Použil jsem snímače SAPHIR, které stejně jako ostatní komponenty socialistické výroby stály za hovno! Krk jsem koupil na inzerát od nějakýho maníka z Čech - byla to hrubá kopie KRAMERA bez začištěných pražců a bez povrchovky, ale lepší než nic. Po měsíci tvrdé práce jsem konečně natáhl struny abych zjistil, že jsou proklatě vysoko a kytara se pořád převažovala dopředu (krk byl těžší než smrkové tělo). Vše až na tuhle závadu jsem nějak poopravil a kytaru nastříkal modrým sprejem na auta - nádhera!!
V té době Steve v hostinci Na Letišti narazil na týpka jménem Bořa, který již dříve účinkoval v hodně tvrdém IPERITU jako "zpěvák". Ten nabídku na místo basáka přijal a na druhý den si jel koupit basu a kombo. Útočiště (zkušebnu) jsme našli ve starém domku po mém dědovi. Okamžitě jsme stěny po vzoru svých starších idolů vylepili proložkami od vajíček. Vytvořil jsem také logo a název kapely. Byli jsme THRASHER. Chyběl nám "jen" bubeník.
Po několika měsících přichází hardcorový a deathmetalový Radim Hlavica i se sadou bicích vypůjčenou od strýce. Okamžitě začínáme zkoušet na plný pecky, ale moc nám to nejde - nejprve se musíme trochu sehrát. Rozhodujeme se začít tím nejtěžším, čím jsme mohli - METALLICOU. V té době naší nejoblíbenější smečkou. Začali jsme zkoušet "For whom the bell tolls" . . . aj. Instrumentalita jednotlivých hráčů se dost lišila. Do toho také nějaké ty první lásky a milostné románky. Pak odchází nedobrovolně bubeník Hlavica - ztráta bicí soupravy - strýc se ozval. Další měsíce hledání bicmena - přichází Martin Kopřiva a odchází Steve, který tráví více a více času se svou dívkou a nechodí na zkoušky. Hrajeme ve třech. Ty nejtěžší fláky od Metallicy něco od Arakain, Darkness, Debustrol, Törr . . . Já hraju na kytaru i "zpívám". Je to ovšem nad moje síly, protože zpívat jsem nikdy neuměl a proto se poohlížíme po zpěvákovi. Mezitím je několikrát vyhozen a zase vzat zpět Martin Kopřiva (konflikty, docházka ...). Po asi roce zjišťujeme, že to asi opravdu nemá cenu a vyhazujeme ho definitivně.
Asi rok jsme hledali náhradu a tak jsme krátili dlouhou chvíli společně s tehdy spřátelenou a tehdy dosti tvrdou smečkou INSIDE, jejichž druhý kytarista byl zrovna na rok v zeleném. Dali jsme dohromady kytarový tandem Šaler - Hlobílek. Jako za starých časů. Jenže to jsme každý hráli na něco jiného. Náš byl také basák Bořa a zpěvák Pavel(ka) M. Bicman byl od INSIDE a hrál dost dobře. Zase jsme hráli Bell tolls, Sanitarium, Fade to black, Master, Orion . . . Teď ovšem na dvě kytary. Společně jsme vystoupili pod názven O.S.N. na metalovém festivalu konaném na nádvoří Holešovského zámku. Taky tam na nás přijela pěkná smečka pankáčů ;)
Další dlouhá doba než přichází "mister" ZBYNĚG ŠTÜRM, který hrával na zábavách s kapelou SPEED a bylo to znát - zahrál úplný hovno, žádná technika. Zvládl jen jeden kopák a to ještě hodně dlouho. Ještě po letech jsem na bicí zahrál líp
než on.
Aby nedošlo k mýlce, tohoto ogaru jsem měl opravdu rád a hodně jsme toho na pařbách i na motorkách spolu zažili.
Přejmenovali jsme kapelu na WARHAMMER, začali jsme pořádně zkoušet a přibrali mého dávného kamaráda M. Pavelku jako zpěváka. Po pár měsících jsme se stěhovali do zkušebny na holešovském zámku, kde jsme byli společně se skupinou
PSYCHOPATHIA.
Netrvalo dlouho a začali jsme dělat vlastní muziku. Já jsem psal texty i vymýšlel muziku, basák si basu udělal sám. Zpěvákovi jsem ukázal, jak si do které skladby představuji zpěv a bubeníkovi jsem musel ukázat, co tam má hrát (tak to trvalo až do rozpadu). První naše skladba se jmenovala STOP THE TIME a byl to i můj první vlasní text . Tahle skladba se stala nejoblíbenější peckou Bořovýho mladšího bráchy Dudysa. Nebojím se říct, že až skoro hymnou. Nazkoušeli jsme ji už s Kopřivou spolu se skladbou CORRUPTION WORLD. Brzy jsme nazkoušeli větší počet (asi 10) skladeb a začali hrávat na veřejnosti.
Premiéra se Šturmou byla v holešovském letním kině na festivalu amatérských rockových kapel, kde byla i televize. Místní noviny o nás pak psaly jako o nejtvrdší kapele, která svým vystoupením vyprovokovala sousedy letního kina ke stížnostem a musela přijet i policie !! " hrajeme, co se nám líbí ", řekl jsem tehdy reportérovi Holešovska a to platilo až do konce. Za nedlouho jsme slavili obrovský úspěch na dalším festivalu na Chvalnově za Kroměříží. Dále jsme hráli jako host zábavové kapely PRES, jejichž obecenstvo moc nechápalo, co se to děje.
Pak jsme dostali nápad pořádat někde v Holešově vlastní akce. Nic se zde nedělo. Jen občas nějaká diskotéka a v okolí zábavy - nic pro nás. Domluvili jsme se s majitelem Holešovské restaurace PIVOVAR, která měla vzadu docela velký sál. Sehnali jsme nějaký venkovní aparát, pár spřátelených kapel, udělal jsem plakáty, které mi rozmnožil přítel KOVA a vše mohlo začít. Pod názvem REBEL SESSION začaly na PIVOVAŘE akce, které neměly v Holešově obdoby. 1x za čtrnáct dní zval WARHAMMER další dvě až čtyři smečky jako hosty. Vystřídaly se snad všechny kapely z blízkého i vzdáleného okolí, které za něco stály. Jezdily až z Rožnova p.R., Zlína, Kroměříže, Hulína. Vstupné dobrovolné - plná hospoda fanoušků - tak jsme si to vždycky představovali. Jenže nic netrvá věčně. Jednou přišla policie a mě jako hlavního aktéra skoro zavřeli. Akce nebyla nahlášená na úřadě, vstupné je zakázané - neplatíme odvody... atd. V době, kdy na zábavu přišlo slabých 100 figur my jsme měli návštěvnost 200 - 300 fanoušků tvrdé muziky. Škoda, velká škoda i pro fanoušky. Poslední akci jsme uspořádali někdy v listopadu. Pod názvem MONSTERS OF ROCK a pod záštitou někoho, koho už si nepamatuji.
Přes zimu od nás odchází Bořa, který se musí ženit a žena, která čeká asi jeho dítě mu zakazuje další účinkování v naší bandě. Chudák poslouchá na slovo. Ještě před tím však nahráváme první oficiální demo ve zkušebně u Peti Cveka a to pod názvem CORRUPTION WORLD 96. To už hraji na el. kytaru KRAMER a vypůjčenýho MARSHALLA . Mixujeme si to sami a nahráváme live na 20 let starý deck JVC - zvuk je strašný, ale jsme šťastní. Konečně jsme to natočili.
Pak jsme byli asi 3/4 roku ve sračkách než jsme objevili na koncertě ARAKAINu v Žopech našeho nového basistu - Martin "Brichta" Škrabal do toho šel naplno. Bylo to pro něho vše a vždy na prvním místě. Rozjíždíme práci na novém demáči a získáváme vlastní samostatnou zkušebnu taktéž na Holešovském zámku. V bezprostřední blízkosti je bar Admirál, který využíváme na uhašení naší žízně. Občas si krátíme chvíle tím, že šokujeme místní vesnické obyvatelstvo svým vystoupením na bigbítových tancovačkách (samozřejmě jako host). Hrajeme také na nějakých fastivalech a na super propadáku dvoudenním monster fesťáku "NOC PLNÁ HVĚZD" v Žopech. Nový materiál je rychlejší, průraznější, šťavnatější a energičtější a velký důraz klademe na texty. V pořadí již druhé demo jsme nahráli 17.11.1997 v naší zkušebně a nese název LONELY RIDER. Nachází se na něm 12 vlastních pecek + cover punkové LAST CARESS od Amerických MISFITS. V 98 se také odehrálo několik větších akcí, hospodských útoků pod názvy SPÁŘKA I.... Ke konci roku jsme přišli o zkušebnu z důvodu údajného prodeje zámku zahraničnímu zájemci, ze kterého však na poslední chvíli sešlo.
Znamenalo to opět delší pauzu. Další rána pod pás - odchází basák Martin Škrabal a zpěvák M. "UDO" Pavelka. Po pár měsících nahrazuje VASHEK CHYTIL basáka. Právě se vrací z vojny a všechny skladby už má nacvičené - což znamená, že se nemusíme zdržovat opětovným zkoušením a můžeme pokračovat dál. Zpěv zkouší ALEŠ "Špina" KUDELKA, který ovšem vříská jako pavián a nedaří se mi ho zkrotit. Je to staronový člen, protože u nás asi před 2-ma lety zkoušel hrát na druhou kytaru ale z důvodu technické náročnosti hry nás brzy opustil. Některé nové skladby mu ovšem vyloženě sednou (OVERDOSE). Přichází také další člen - druhý kytarista, který v kapele tohoto zaměření vyloženě chyběl - "MIRO ŽBIRO" - MAREK MIG-HO a hraje jako bůh. Konečně spoluhráč na mé úrovni. Chystáme se na natočení prvního CD s výběrem našich největších pecek. Problémy jsou ovšem s bubeníkem, který ani po 10- letech nedokáže udržet rytmus a zahrát pořádný přechod!! Stále hraji na bicí líp než on. V kapele je cítit nervozita, protože všichni víme, že na ŠTÜRMU není spoleh. Začínáme mu říkat baron Prášil - podle jeho výmluv. Pomalu přestává chodit na zkoušky a výmluvy zní jako: převrácené automobily, srážky se zajícem, srncem, prasetem, zabíječka v parném létě, prasklé kostry, defekty ráfků... atd. Sere na to i zpěvák KUDELKA, nezbývá nic jiného, než ho vyrazit. Přichází zpět MIRA PAVEL a učí se nejnovější pecky. V kapele to vře. Zkoušíme 3/4 roku a nikde nehrajeme. Bubeník není schopen zahrát své party stejně a na každé zkoušce hraje jinak. Nejvíc to sere PAVLA a výměny názorů jsou na každé zkoušce ostřejší. Vše vrcholí v dubnu 2000, kdy ŠTÜRM dostává amok a tajně vystěhovává celou zkušebnu. Naše věci nácházíme na chodbě. Končí na celé čáře a dostává od své družky domácí vězení a zákaz stýkat se s námi. Nebere telefony a nekomunikuje. Bude se ženit. Je zatrpklý a uzavřený do sebe. My si odvážíme své věci domů a nechápeme co se děje. V době, kdy vznikly hity jako OVERDOSE, MIMO ZÁKON, I AM THE CRIMINAL... skončit ??
Začínáme pátrat po novém bubeníkovi. Později se dozvídám, že ŠTÜRMA hraje s místní dechovkou ŽOPANKA a objíždí různé akce tohoto "stylu". Toto je to, co mu opravdu sedne - po 12-ti letech hry na bicí skončil rockový bubeník tam, kde se cítí mezi svými a kde zahraje to, co se po něm požaduje - v dechovce pro starý babky. Popřejme mu mnoho úspěchů v další činnosti a ať jim to teda hraje!
Já sám už nemám sílu to znovu dávat dohromady, hledat, znovu vše zkoušet a zase znovu a znovu, ale kdo ví třeba jednou................... Přece jen to byl kus mýho života.
Sepsal léta páně 2002 Robert Hlobílek - zakladatel a duchovní otec hudebního tělesa Warhammer
Motto:
... Žijou si svý životy ve svých osudech, pro někoho až moc naplno a rychle, pro někoho špinavě a zkaženě, ale oni jedou pořád dál, protože tohle je opravdovej ROCK "N" ROLL ...
WARHAMMER byli:
- Robert Hlobílek (Bob) - guitar, lyrics
- Zbyněk Šturm (Zbyšeg) - drums, vocal
- Martin Pavelka (Pavka) - vocal
- Martin Sovadina (Bořa) - bass, lyrics
- Martin Škrabal (Brichta) - bass
- Martin Kopřiva - drums
- Marek Migo - guitar
- Petr Hejtmánek - guitar
- Aleš Kudelka - guitar, vocal
- Radim Hlavica - drums
- Vašek Chytil - bass
- Kuba Adámek bolíměnoha - drums
K vypsání podobných kapel nemá kapela dost fanoušků.