Kapelka hrající death/grind/HC
Složení:
Cool-I-Shugg - Kulišák - murmur
Mortyr Hrubesh - Adam - screaming
Wolfi - Medvěd - kytara
Jůra Von Burácel - Black Drum - bicí
Duc Duc Hrom - Klíma - basa
Slečna Rita - Undool - milý host, zpěv
Cafileric Mortura poplenila kromě Insanie a Forgotten Silence ještě Škodu 120, Chateau a Skimmed
Kapelka není v současné době satanudík aktivní a k jejímu obnovení nebo totálnímu zatracení dochází pouze jednou za čas při opileckých večírcích v kavárně Podobrazy
Přiznám to naprosto otevřeně:
jednou za čas mě chytne nutkání udělat i jinou muziku než tu s Insanií. Nápad založit grind/death/HC kapelu vznikl v hospodě a to konkrétně a příznačně v jazzové kavárně Podobrazy, jejíž majitel nechce mít nic společného s jakoukoli hlasitější hudbou než jazzem. Se svým věrným kumpánem Kulišákem jsem asi rok básnili o kapele, do které jsme zapojili snad všechny myslitelné styly a to vždy podle množství zkonzumovaného alkoholu. Název vymyslel šofér Insanie Zdenál a to po nějakém úspěšném koncertě když jsme vymýšleli kraviny, logo promptně dodal Krusty z Forgotten Silence. Třetím členem se stal Adam Hrubeš, další to kumpán z Podobrazů a to v okamžiku, když všechny přítomné přesvědčoval o svém pěveckém umění napodobujíce Roye Orbisona. Hlavní jádro tedy bylo kompletní. Teď jen chyběl impuls ke skutečnému hraní. Tím se asi po půl roce stal koncert spřátelené kapely Gronkjor v klubu Dessert, kde jsme mohli zahrát jako předkapela. Během 14 dnů jsme museli sehnat kytaristu a bubeníka a vytvořit a nazkoušet aspoň 20ti minutový repertoir. Ke hraní jseme přemluvili Medvěda z kapely Forgotten Silence na kytaru a na bicí jistotu nejjistější - bubeníka Black Druma z Insanie. Medvěd k nám zapadl rychle, rozumí si s alkoholem stejně jako my a Black Drum to bral hlavně jako povedenou taškařici. Texty dodali Kulišák s Adamem, dvě věci jsme vybrali z nepoužitých textů Radečka ze Škody 120 (tímto samozřejmě děkujeme) a po jedné věci jsme vzali ze Skimmedu a z Medvědova projektu Chateau.
Koncert dopadl skvěle a my začali uvažovat o natočení dema. Natáčení jsme domluvili s Broňkem Šmídem ve studiu ve Staré Pekárně a to na jeden den točení a pár hodin míchání. Technik Dušan, který s námi točil, byl od začátku jako u vytržení - do studia mu vtrhla smečka úchylů, kteří se pořád něčemu chechtali, popíjeli vodku a piva a jen tak mimochodem natočili za jeden den 8 věcí včetně sól a zpěvů. Se zpěvy byla taky legrace, Dušan nachystal dva stojany se zpěvovými mikrofony a síťkami, ale Kulišák s Adamem chtěli mikrofony do ruky, chtěli zpívat zaráz a když Dušan spustil záznam, běhali v předklonu po studiu a vřískali střídavě svoje texty. Druhý den jsme nastavili zvuky a bez dlouhých cirátů nahrávku smíchali.
Podobrazy jsme se chvilku nahrávkou chlubili, rozdali ji všem včetně těch koho to vůbec nezajímalo a začali jsme připravovat další vály. Hlavně Adam se rozjel a po vzoru Mortician ze sebe začal hrnout jeden text za druhým o českých vrazích a masových vrazích v tradici Manželů Stodolových, já si zamiloval především Roubala.
Pak přišla nabídka na koncert v Brooklynu, naši nejpovedenější akci. Hráli jsme před Hypnosem a Škodou 120 a lidi se docela bavili.
Třetí koncert jsme spolupořádali se Škodou 120 opět v Dessertu. Při této akci se ale projevil začínající rozklad Cafileric Mortury. Před koncertem jsme zkoušeli jen jednou, nesehnali ani pořádnou aparaturu, Medvěd dokonce hrál na půjčenou kytaru a debakl jen prohloubila značná opilost skoro celé kapely. Ve finále jsme se ještě pohádali a pokřikovali po sobě vzájemně, že s tím druhým už nikdy v Cafilerce hrát nebudeme.
Cafilerca tak ožije jen jednou za čas pozdě nad ránem v oblíbených Podobrazech, podle stupně opilosti řešíme znovuobnovení nebo naopak nikdynesjednocení kapely.
Osiřelý Klíma