"V době převážné orientace amatérské rockové scény na různé varianty heavy-metalu přichází Spodní voda s poněkud odlišným typem hudebního výrazu. Netradičně sestavený soubor v létě 1988 prezentuje repertoár, který kromě dominujícího vkladu autorů vlastních skladeb, využívá prvky house-music, hip-hopu a metal rapu, aniž by se odvracel od domácí rockové avantgardy.
Tvorbu Spodní vody charakterizuje aktivní pódiové dotažení písní, kde vitalita mladých sólistů staví na samozřejmé a vyzrálé rockové rytmice. Tyto skutečnosti spolu s důrazem na aktuální současné texty svědčí o snaze Spodní vody obohatit mozaiku naší amatérské rockové scény o nový model tvorby."
Tak charakterizovala hudební kritika dnes již neexistující, ale ve své době velmi progresivní, táborskou kapelu Spodní voda. Skupina fungovala cca v letech 1988 - 1990 a ve svých textech skrytě napadala odumírající totalitní systém a posléze první prosakující signály o některých negativních aspektech nově vzniklé posttotalitní společnosti euforicky bující v nastupujícím českém raném kapitalismu.
Sestava kapely se měnila, ale základními členy byli:
Marda - baskytara, zpěv
Fíša - sólová kytara, zpěv
Šmidla - bicí
Láva - sólová kytara, zpěv
Lapka - klávesy, zpěv
Kapela dále disponovala dvěma až třemi vokalistkami a perkusionistou. V určité fázi existence používala Spodní voda automatického bubeníka doplněného právě o perkuse, což dále ozvláštňovalo rytmickou sekci.
Po rozpadu kapely v roce 1990 se její členové etablovali v různých hudebních sestavách v několika českých městech (Rapmasters, Černý mosty, Blue Apples/Vesper ...)