Tři dny na břiše - O kapele | Bandzone.cz

Tři dny na břiše blues-jazz / Loděnice

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Deprese
    Nezařazeno
  • Cinema Verite
    Nezařazeno
  • Samota
    Nezařazeno
  • Swing
    Nezařazeno
  • Malesice
    Nezařazeno

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Styl: přibližně od „blues v bílém“ přes big beat k šansonu s důrazem na text nebo tak

  • Pavel Machač - hlas, varhany, piano, akordeon; hudba, text
  • Irena Zlámalová - zpěv, piano; hudba, texty
  • Václav Ježek - baskytara, zpěv
  • Taťana Bočková - vokál
  • Viktor Machač - piano, saxofon; hudba
  • Milan Zelený j.h. - bicí
  • Jan Velíšek - texty

Tři dny na břiše (s názvem už asi nestojí zato hýbat; též 3DB) vytváří a hraje písničky blížící se „bluesu v bílém“ (alibistické označení), big beatu (anglické označení) a čím dál více i šansonu (nabubřelé označení).

Texty zpívané ženskými hlasy (1-2) a předkládané prozaičtějšími hlasy mužskými (1-2) bývají doprovázeny klavírem, baskytarou, bicími, příčnou flétnou, běžnou mimikou, akordeonem, varhanami a kytarou, obvykle však jen výběrem z tohoto inventáře. Repertoár je samodělný. Noty píše Pavel Machač, Irena Zlámalová a Viktor Machač. Texty spíše lyrického ladění tvoří Irena Zlámalová. Jan Velíšek přináší formálně vytříbenou epiku sebranou z chodníku a půlstoletého života a směřuje kapelu mimoděk k šansonu nebo kam. Některé jeho texty zhudebnil a nazpíval Jan Spálený.

3DB s oblibou účinkují v Salmovské literární kavárně, Balbínově poetické hospůdce a dalších komornějších prostorách. Účastnívají se též rozměrnějších akcí, jako je například festival Okolo Třeboně, Berounské letorosty, Otevřeno Jimramov, Léto na Berounce (hospoda U Rozvědčíka), poněkud kuriózně též finále Porty. 3DB zdobí akce benefiční (Týden duševního zdraví, Vo patro vejš, vernisáže, koncerty) i nedobročinné (vernisáže, koncerty).

Muziku 3DB jako hosté okrašlují bubeník Milan Zelený, saxofonista Radek Zapadlo, kytarista Josef Štěpánek, saxofonista Bedřich Šmarda, bluesový harmonikář Ondřej Konrád a další. Jako předkapela jsme se bez placení vstupného zúčastnili koncertu Mišíkova Etc..., bluesové kapely Gumbo a dalších.

Hudební cíle jsme si nenakladli. Projevujeme jistou snahu nemít ostudný repertoár. Něco se samozřejmě zvrtnout může, ale nemělo by jít o kontinuální zvrt.

Bio a historie

Bulvární informace

Kapela je složena z osob různých povolání. Též věk a pohlaví se značně různí. Všichni bílé pleti, bez vlastního přičinění. Zmíněné odlišnosti vedou i k hudební rozličnosti repertoiru.

Pavel Machač – má rád blues, nerad ho przní, takže se oň jen otírá. Při zpěvu dle možností kopíruje zamýšlenou intonační linku. V dětství se učil hře na akordeon, který kdysi nerozvážně odložil, neboť nebyl na elektriku, a zvolil varhany Vermona z NDR. Nejraději má dřevěný klavír s velkým odkládacím prostorem. Učí fonetiku. Je omylný.
Irena Zlámalová – zpěvačka a skladatelka s kulturně-politickým zázemím: uklízela v Národním divadle a starala se o účetnictví Občanského fóra, než bylo rozpuštěno. Nějakou dobu studovala konzervatoř, než dala přednost osobnímu životu. Vyrábí pěkné keramické kousky, v nichž nezapře umělecké sklony. Baví ji hudba. Též fotí a vyrábí umělecky míněné fotografie. Bývá přímá a občas se mýlí.

 

 

 

Taťana Bočková (skutečně s krátkým „a“) – zpěvačka, sbormistryně, učitelka. Původně arteficiálního zaměření, s bohatými zkušenostmi s profesionálními hudebníky. Její hlas zdobil mimo jiné oficiální události v kostelech a krematoriích. Ve 3DB je velmi tolerantní. Nemluví sprostě, neztrácí graciéznost a mívá podnětné připomínky. Sem tam se zmýlí.
Václav Ježek – poměrně čerstvý člen 3DB. Hrával v kapele Arakain s Lucií Bílou (ano, Tou Bílou). Systematický, zvídavý, v kolektivu oblíbený, dobře zpívá. Stal se neortodoxním počítačovým expertem, protože v 80. letech neunesl porážku od počítače v piškvorkách. Lze předpokládat, že je též omylný.
Viktor Machač – student konzervatoře, často se mýlí. Od mládí hraje na klavír. V rámci klasické výuky začalo vystrkovat růžky jeho jazzové cítění, takže poměrně brzo změnil učitele a věnuje se složitým akordům. Je hubený. Učí se hrát na saxofon. Hrává v příležitostných seskupeních, zejména jazzového charakteru, a začíná skládat.
Jan Velíšek – textař, jehož básně zhudebňuje Jan Spálený, Tři dny na břiše a Vladimír Čáp, pokud víme, a obdivuje leckdo. Oddává se dobrému vínu a učeným hovorům. Může si dovolit být neomylný. Solidárně toho nevyužívá.  

Důtklivý čtenář zaznamenal, že v textu je u všech členů kapely zašifrován jeden společný rys. Kdo vyluští, že