Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Svervou art rock-folk / Olomouc

„Kapela ukončila svou činnost“

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

  • Hlubiny- ... (2014) 27 ×
  • Tak jako tak- ... (2014) 16 ×
  • Pro komára- ... (2014) 391 ×
  • Ještěrka- ... (2014) 10 ×
  • Ambivalentní- ... (2014) 209 ×
  • Bázlivá- ... (2014) 154 ×
  • Souhvězdí přání- ... (2014) 307 ×

Členové

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Bio a historie

Olomoucké trio SVERVOU se potkalo díky společnému zalíbení v hudbě legendární kapely Nerez a Zuzany Navarové, kterou nějaký čas hráli v jednom projektu. Ačkoliv se tato muzika stěží oposlouchá, bylo jasné, že vlastní tvorbě se nic nevyrovná a bylo třeba se o něco takového alespoň pokusit. V rámci zmiňovaného Nerez Projektu tedy vznikl jakýsi puč a zpěvačka RENÁTA MRÓZKOVÁ, mj. sólistka baletu Moravského divadla, začala někdy na jaře 2013 dávat dohromady vlastní texty, které by se daly zhudebnit. A dokonce oprášila i svůj starý akordeon. Ve stejné době začal postupně skládat nové skladby baskytarista HONZA SROSTLÍK. Ten však brzy přišel na to, že k base bude muset přibrat ještě i kytaru a zpěv. V tomto raném stádiu, kdy Renata často psala slova k Honzovým skladbám a naopak Honza občas tvořil hudbu podle Renčiných melodií, se do procesu zapojila i perkusistka a bubenice DOMINIKA JANČÍKOVÁ. Kromě rytmiky začala zastávat také nástroje, jako jsou harmonika, melodika a flétna. I ona začala přicházet s hudebními a textovými nápady, ze kterých se záhy staly hotové písně.

Co na tom, že nikdo ze zúčastněných nemá řádné hudební vzdělání? Když všichni hrají na všechno, není třeba brát do kapely další muzikanty, současná trojice je beze zbytku využita a každý člen má svou roli (ne)jasně danou. Je však třeba hrát s vervou, nikoliv s rezervou, poněvadž zastávat tolik funkcí najednou dá velkou práci. Zejména na živých koncertech může mít každé zaváhání doslova fatální následky, které jen stěží omluvíte jako „umělecký záměr“. Co na tom, že každá skladba zní jinak? Galimatyáš? To je možná nejvhodnější žánrové označení a zároveň poslední odkaz na obdivovaný Nerez, v hudbě samotné jich totiž mnoho nezůstalo.