Pavučina - O kapele | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Pavučina experimental-alternative / Sračkov

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

  • TV Psýcha: Ivan Hrůzný show 31 ×
  • Vivat Sračkov...! (2010) 133 ×
  • Příšerný bytosti (2010) 85 ×
  • Karlovo blues (2010) 83 ×
  • Introdukce (2004) 90 ×
  • Pavučina (2004) 126 ×
  • Květina (2004) 76 ×
  • Černá (2004) 49 ×
  • Balada o kurvě (2004) 51 ×
  • Temné stíny (2004) 54 ×
  • Rozbitý brejle (2004) 36 ×
  • M.G.M. (2003) 42 ×
  • The Sun (2003) 63 ×
  • Dvacet (2003) 63 ×
  • Prší, prší (2003) 48 ×
  • Francovka (2003) 51 ×
  • Magické noci (2003) 55 ×
  • Hovno (1990) 49 ×
  • Všichni serou (1990) 41 ×
  • Nedej, Bože...! (1991) 34 ×
  • Velké krysy (1992) 32 ×

Členové

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Bio a historie

Experimentální hudební skupina PAVUČINA byla založena o letních prázdninách roku 1990. Jejími zakládajícími členy byli sousedé ze stejného patra paneláku a zároveň spolužáci z jedné školy v Praze - Bohnicích Miloš "Krysa" a Petr "Potkan", kteří společně skládali a doma hráli a nahrávali vlastní písně už dva roky předtím. K novému nahrávání si přizvali své dva další spolužáky. Byli jimi Mirek "Had" a Tonda "Netopýr".

PAVUČINA vznikla těsně po skončení 8. třídy základní školy a všem čtyřem členům v té době bylo cca 15 let... Hudební a textová tvorba, dá-li se tomu tak vůbec říci, byla nejvíce ovlivněna undergroundovými skupinami The Plastic People Of The Universe, DG 307 a Ještě jsme se nedohodli. Ovšem s dosti mystifikovaným pohledem, neboť nikdo z členů PAVUČINY tyto kapely do té doby ani pořádně neslyšel. Maximálně tak jednu píseň od každé z nich. Ale byly alespoň k dispozici nějaké fotografie hudebníků i s dobovými nástroji a aparaturou a hlavně jejich věhlas a legenda, takže podle toho všeho se nějak vydedukovalo, jakou hudbu by asi tak mohli hrát... A přesně takovou muziku chtěla dělat PAVUČINA!

První demonahrávka se jmenovala "Podsvětí" a vznikla během jednoho nebo dvou dnů. Hudba i texty se skládaly většinou přímo při nahrávání a jen pár jich bylo připraveno předem. Nahráli ji všichni čtyři členové za použití nejrůznějších hudebních i nehudebních nástrojů, kterými byly akustická a elektrická kytara, tahací a foukací harmonika, zobcová flétna, španělka s basovýmy strunami, dekorativní kravské zvonce, kufr, plech a cvakací ovladač k autíčku na baterky...Nahrávalo se na stereo kazeťák s dvěma interními mikrofony.

Druhá demonahrávka se jmenovala "Hovno" a byla nahrána za krátký čas po té první. Nahrávání probíhalo úplně stejně, jen se ho již neúčastnil Mirek "Had". K některým písním byly "domixovány" zvukové efekty z filmů. Konkrétně se jednalo o horrory Evil Dead, Americký vlkodlak v Londýně a jakýsi pornofilm.

Přibližně rok na to se PAVUČINA opět rozhodla natočit nové demo. V té době se všem členům značně rozšířil hudební obzor a tvorba undergroundových klasiků nebyla již žádným mystériem. Nahrávání třetí demonahrávky se účastnila dvojice Potkan a Krysa a spíše už jen jako host v některých písních figuruje i Netopýr. V nástrojovém rejstříku se nově objevuje opravdový činel a virbl a dokonce i housle. Dále se použila elektrická a akustická kytara a přednatočená basová linka, která se pustila z druhého kazeťáku a při ní se hrálo na ostatní nástroje. Bohužel to nakonec na nahrávce rytmicky moc nevyšlo, díky virblu nebyla basa z pásku vůbec slyšet... Demo se jmenovalo "Půlnoční království" . Název byl nejspíš odvozen z toho, že na demu byla jedna převzatá píseň od kapely Půlnoc a tou byla hodně podivná verze písně Podivná je podivná...

Další demo bylo pojato jako komponované album a jmenovalo se "Generation" . Nahrávalo se asi také v roce 1991 jako to předešlé a pracovali na něm už jen Petr "Potkan" a Miloš "Krysa". Vznik skladeb byl hodně ovlivněn poslechem desek Pašije a Jak bude po smrti od Plastic People. Skladby jsou propojeny v jeden celek a nahráválo se na dvě etapy. Nejprve se nahrály basové riffy a bicí. Basovalo se na španělku a jako bicí posloužily krabice, ešus a sklenice od okurek. Poté se základ pustil z jednoho kazeťáku a na druhý, který byl umísten hned vedle, se dotočil zpěv a housle. Celkově to dopadlo líp než u předchozího dema, jen se bohužel ztratila kazeta s druhou částí rytmického základu a ani jeden z členů kapely již nebyl ochoten podstoupit nahrávací útrapy znovu.

V létě 1992 odjíždějí Krysa s Potkanem na prázdniny na chalupu do Sračkova. Společně s kamarádem a sousedem Karlem vznikají další nahrávky PAVUČINY! Tou první jsou některé převzaté skladby od Plastic People z desek Egon Bondy´s Happy Hearts Club Banned a Hovězí porážka. V instrumentáři se jako novinka objevuje trumpeta. Dále jsou použity housle, španělka a elektrická basová kytara. Nahrává se u Karla doma a vše je hotovo ani ne za jedno odpoledne. Z nahrávek je dobře slyšet, jak se jednotliví členové dusí potlačovaným smíchem vždy, když jeden z nich mocně zaduje do trumpety. Tento nástroj byl opravdu skvělým zpestřením posledních nahrávek PAVUČINY.

Pár dní na to vzniká další demo s názvem "Hnusná zrůda". Je to půlhodinová anarchie zvuků, kraválu a řevu, o který se mistrně postaral Potkan, jenž celou nahrávku vybavil vlastním textem, který rovnou sypal z hlavy. Škoda jen, že mu není úplně všude rozumět. Největší perlou je asi verš Fuckuj, fuckuj, i ten pouhý pakůň fuckuje... K nahrávání se použila elektrická kytara a basa, krabice na bubnování, trumpeta a housle. A poprvé i podomácku sestrojený booster, který vyrobil Mařena ze skupiny S - Bahn. Přes booster se hrálo na kytaru, na basu a na konci nahrávky se přes něj zapojil i mikrofon na zpěv. Jako aparatura pro kytaru a basu posloužil Karlův mono kazeťák sovětské výroby a vše se rovnou nahrávalo na další kazeťák.

Poslední demonahrávka, která vznikla znovu u Karla a snad i ty samé prázdniny, se jmenovala "Pavučina ... to je čina!". Je nahrána opět ve trojici Krysa, Potkan a Karel. Hraje se na basovou kytaru, elektrickou kytaru, trumpetu, housle, akordeon a bubnuje se do krabice a plechu. Repertoár tvoří převzaté skladby od Velvet Underground, DG 307 a dále jsou to nově nahrané starší písně PAVUČINY a nakonec jedna úplně nová instrumentální skladba.

A to bylo na dlouhých jedenáct let poslední nahrávací session PAVUČINY ...

Potkan i Krysa se rozutekli do svých vlastních kapel, se kterými pak  pár let veřejně vystupovali. Petr hrál na basu v hard rockové skupině KERBER a Milosh na kytaru v punkové skupině S - Bahn. Obě skupiny několikrát společně vystoupili v roce 1993 v klubu Prosek a dokonce si i společně na jednom pódiu zahráli hit Jasné Páky Paralet.

V roce 2003 o dovolené pobýval Milosh opět na chalupě v Sračkově. Již nějaký čas předtím flirtoval s myšlenkou, že by mohl obnovit PAVUČINU a nahrát s ní pro potěchu ducha další demo. Vybaven byl na to oproti minulosti velmi dobře. K dispozici bylo kombo MARSHALL, el. kytara, kytarové efekty BOSS, dětské klávesy YAMAHA, housle, Karlova basa a na půdě v Sračkově se už pár let v prachu válela stará bicí souprava AMATI  . K záznamu nahrávky byl připraven čtyřstopý kazeťák zn. FOSTEX.

K nahrávání si přizval místní domorodkyni Sweet Calamity Jane a společnými silami nahráli 9 coververzí od Plastic People. Demo bylo nazváno "Plastic Songs".

Spolupráce se osvědčila a rok na to se nová PAVUČINA ve stejném složení pustila do nahrávání dalšího dema. Nahrávalo se na ty samé nástroje a techniku jako na předchozím demu, jen přibyla altová flétna, kterou obsluhovala Sweet Calamity Jane. První skladba byla instrumentální nová věc, ostatních osm písní byly původní nově přearanžované skladby z prvních demonahrávek ze začátku devadesátých let. Nahrávka dostala název "Instrumentálně postiženi".

Nyní, v roce 2010 se na léto chystá další nahrávací session opět v Sračkově. Do PAVUČINY se vrací Karel. Celkový sound a tvorba se tedy patrně i s ním vrátí někam tam, kde tehdy skončila první etapa skupiny. Všichni se na to těšíme a pomalu vznikají nápady a texty na nové demo...

V létě 2010 se nakonec podařilo nahrát pouze 3 skladby - Vivat Sračkov!, Příšerný bytosti od skupiny UMĚLÁ HMOTA III a Karlovo blues. Původně jsme zamýšleli udělat víc songů. Celá nahrávka se měla jmenovat "Lejt It Be" a měli se na ní podílet Milosh, Karel a Sweet Calamity Jane. Jak už to taky bývá, představy se nenaplnily hlavně z časových důvodů a z nouze se nahrály jen ty tři songy, na kterých se podíleli pouze Milosh s Karlem. Karel jen na jedné z nich. Takže docela bída, svrab a neštovice...!

Nyní máme konec léta, vlastně už začátek podzimu 2012 a doposud se s PAVUČINOU nic nedělo. Ale něco visí ve vzduchu a vypadá to tak, že bysme mohli zase vybalit a oprášit fidlátka a dát nějaký jam session v Praze s místními bardy. Jestli se to povede, to ukáže čas....