l'arrache-coeur - O kapele | Bandzone.cz

l'arrache-coeur world music-classical music / Praha

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Lever le pouce (feat. Puck Duits)
    Nezařazeno
  • Petit reggae
    Nezařazeno
  • Tango (feat. Miloš Dvořáček)
    Nezařazeno
  • Helsinki waltz (feat. Miloš Dvořáček)
    Nezařazeno
  • Čočkovka (feat. Miloš Dvořáček)
    Nezařazeno
  • VyLito
    Nezařazeno
  • Loopinek and his CNC machined wooden friends (DJ INJA)
    Nezařazeno

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

BORDUNOVÁ HUDBA

l'ARRACHE-COEUR jsou:
Daniel Kahuda: elektro-akustická niněra
František Tomášek: akordeon
Hanuš Axmann: klarinet, basklarinet, saxofon, klikytara
hosté:
Kristýna Franková: zpěv, saxofon
Viktorie Dědečková: zpěv
Miloš Dvořáček: bicí
Puck Duits: dudy (cornemuse)

Bordunová vokálně-instrumentální elektro-akustika, moderní folklór, klasika a jazz. Spiritualita železnice, mletý standard, kozí tanec!

kontakt: arrache(a)email.cz

podporujeme se navzájem s:  www.radios.cz

rAdios

-------------------------------------------------------------------------

DRONE MUSIC

l'ARRACHE-COEUR are:
Daniel Kahuda: electro-acoustic hurdy-gurdy
František Tomášek: accordion
Hanuš Axmann: clarinet, bass-clarinet, saxophone, cranked guitar
guests:
Kristýna Franková: voice, saxophone
Viktorie Dědečková: voice
Miloš Dvořáček: drums
Puck Duits: bagpipe (cornemuse)

Droned vocal-instrumental electro-acoustic, modern roots, classical and jazz music. Railway spirituality, milled standard, dancing goat!

kontakt: arrache(a)email.cz

Bio a historie

2006 - skupina formálně založena, zatím pouze za účelem odpočinku od jiných hudebních projektů a kapel s velkým důrazem na pravidelné "veřejné zkoušky" nad pivem v hospodě U Kladiva.

2007 - po půlroční pauzičce začínají rovněž pravidelné (a výrazně intenzivnější) zkoušky neveřejné, první koncerty a festivaly, nahráno Demo 2007, smícháno ve studiu  http://3bees.cz

2008 - máme autorský koncertní repertoir (řekněme pro přiměřeně náročné posluchače), z velké části díky Hanušově půlroční stáži v Helsinkách - inu, jako v hudbě hraje i pomlka, tak v kapele...že? Pěvecká spolupráce Kamily Hokynkové a výrazněji Kristýny Frankové (zpěv a saxofon).

2009 - stabilní obsazení, rostoucí repertoire...zajímavé koncerty s Matthiasem Loibnerem v rámci festivalu Kytara napříč žánry spojené s 10ti letým výročím Olafova niněrismu. Částečně se připojujeme se rovněž k obrozenecké činnosti Mikuláše Bryana a spol. (kolem skupiny Rond , tanečního studia Naboso aj.) spočívající v pořádání pravidelných fest-noz a další propagace francouzské a bretonské kultury.

2010 - na pozvání skupiny Di Chuzpenics velký zajímavý koncert v Kielu. Soustředění pod vedením Matthiase Loibnera při www.radios.cz Spolupráce se zpěvačkou Viktorií Dědečkovou a hlavně: vydáváme debutové album Le Poulet Noir!!!  Ještě zvláštní kompliment Barce Fabiánové za skvělé fotky a podporu vůbec!

2011 - účinkování mj. na festivalech RESPECT a Wilde Tőne Děkujeme p. Petru Dorůžkovi za interview v magazínu UNI Díky KRI33 máme videoklip ke skladbě BADUJKA

2012 - oprava nemovitostí, rození dětí..ap., účinkování na WORLDFESTu

Youtube Video j0cwfqx_COkYoutube Video j0cwfqx_COk

l´arrache-coeur: kompozitum je utvořené klasickým způsobem ze dvou slovotvorných základů spojených spojovníkem;
- slovotvorný základ první části je utvořen ze slovesa arracher (= rvát, trhat), druhý je zastoupen podstatným jménem le coeur (=srdce);
- vianismus označuje nástroj, mutace;
- zajímavé je, že se tato složenina objevuje i v dalším autorově románu, dokonce se stává jeho názvem, což je v případě Borise Viana neobvyklé;
- v románu Pěna dní (L'Écume des Jours, 1947) označuje zbraň, kterou použije Alise, když jde zabít Jean-Sol Partra:

„…Otevřela kabelku a vytáhla z ní Chickův srdcerváč, který před několika dny vzala ze zásuvky jeho stolu.
„Rozepnul byste si laskavě límeček?“ požádala ho.
„Poslechněte,“ ozval se Jean-Sol, sundávaje si brýle, „všechno mi to připadá naprosto nesmyslné.“
Rozepnul si límeček. Alise sebrala všechny své síly a odhodlaně vrazila srdcerváč Partrovi do hrudi. Podíval se na ni, umíral velmi rychle, a v jeho posledním pohledu se zračil údiv, že jeho srdce má tvar trojbokého jehlanu. […] Zaplatila mu, roztáhla chapadla srdcerváče, a Partrovo srdce zůstalo ležet na stole; lesklý nástroj zase zavřela a strčila jej zpátky do kabelky, potom vyšla na ulici, tisknouc v ruce krabičku zápalek, kterou měl Partre v kapse…“

(http://web.quick.cz/chodsko1/boris_vian/kap_2.htm)