Hudební styl, který Joy Band produkuje, by se dal označit jako „progresivní retro“. Jedná se o minimalistický gigantismus s lineárně verzatilní tendencí, který, jakkoli je slepou uličkou hudební evoluce, posluchačům otvírá ústa, rozšiřuje zornice a v krvi prudce zvyšuje hladinu serotoninu.
Už nástrojové vybavení a výběr repertoáru dává jasný signál, že kapela opovrhuje nenápadností. Celé hudební těleso sestává pouze z několika málo instrumentů, z nichž oba jsou doprovodné. Úhrnem vzato i zpěv je doprovodný. Navzdory tomu si ucho hudebního gurmána dosyta užije muzikálních bakchanálií. Pokud přistoupíte na jejich pojetí hudby, čeká vás dobrodružný výlet do jiných dimenzí.
Technicky precizní bubeník s krajními póly dynamických hodnot, fenomenální baskytarista s nevídanou virtuózní technikou a vokalista s disonantně instrumentálním způsobem zpěvu posluchače nemilosrdně atakují výbušnou směsí něžného citu i bouřlivé vášně. Múzický trialog těchto hudebníků do všech stran rozsévá vzrušení a neklid na úrovni kulturního terorismu.
Členové:
Zdeněk Danyi, věhlasný a oblíbený nájemný drummer, je stálým členem dlouhé řady skupin, mezi něž patří například Tenebra, Arest, Spectrum II, Prostějovský výběr, Joy Band a Carp Team - Chyť a pusť. V každém z těchto sdružení se stává dokonale pulzujícím strojem chrlícím rytmy a reagujícím i na velmi neobvyklé hudební situace. Pokaždé bývá obehnán tak mocnou hradbou perkusních nástrojů, že na většinu z nich ani nedosáhne. Jako příslušník bubenické elity má vlastní signovanou bicí soupravu a vlastní signované paličky, proto si věci nemusí po vystoupení hlídat.
-
Zdeněk Všetička bez nadsázky patří k největším světovým baskytaristům. Jeho impozantní zjev není však jedinou raritou. Rád se celoplošně a zcela neproniknutelně obklopuje roztodivnými krabičkami. Kam až noha došlápne, samá krabička. Pohled na něj vás definitivně přesvědčí, že tolik propagovaná „krabičková dieta“ nefunguje. Další kuriozitou je, že jeho baskytara značky Dingwall má šikmé pražce a je zesilována aparaturou Hughes & Kettner, která byla původně zkonstruována k vysílání signálů mimo sluneční soustavu. Hraní na tuto vražednou kombinaci je v některých státech podmíněno vlastnictvím zbrojního pasu.
-
Stanislav Švec hlasově, technicky a zatím ani hmotnostně nepřevyšuje své spoluhráče, přesto dokáže zazpívat tak, že feministkám vzrušením vstávají chlupy na lýtkách. Vokálním projevem se pohybuje v nevídaně širokém výrazovém spektru; od takřka ambientního chvění až po frenetický řev. Svým anarchistickým přístupem ke zpěvu, přepjatým feelingem a výstřední expresí boří hranice prozatím důvěrně známého hudebního světa.