je děčínská skupina, která si své ambice dokázala shrnout do jednoduchého hesla –
positive music vibration – a tím se chce především řídit. Svým posluchačům nabízí hudbu zrozenou v karibských rytmech reggae a ska, ale nebrání se ani
inspiraci z jiných koutů hudebního světa. Stejně vysoké nároky jako na hudební část své produkce klade i na texty. Nezabývají se jen láskou či mezilidskými vztahy, ale míří i do oblasti společenských problému jako jsou rasismus či xenofobie. Přesto
nezapomíná – vždy pozitivně.
Kapela vznikla v roce 2003. teprve v závěru tohoto roku se ustálilo personální složení a kapela začala intenzivně zkoušet ve složení:
Waj – zpěv, saxofon EWI4000s, didgeridoo – zakládající člen kapely, autor větší části textů, charismatický frontman a tolerantní kapelník.
JakuP – zpěv, kytara – druhý z hlasů kapely se také zabývá textováním, jeho hlavním projevem je však dynamický pohyb po pódiu.
Hádě – basová kytara – zakládající členka kapely, pevná a spolehlivě přesná interpretka nejdůležitější složky reggae – basového groovu.
Hanis – bicí - nejnovější člen kapely se od r.2008 zapojuje do sestavy a pomáhá držet pohromadě nejen rytmus.
Adam – konga – dotváří karibskou atmosféru typickými i neobvyklými riddimy tohoto stylového nástroje, raggamuffin
První koncert se uskutečnil, ještě bez kong, v květnu 2004 v Děčínském klubu Palermo a premiéra kapely vzbudila pozitivní reakce a byla velkým příslibem do budoucna. Report z akce převzatý z webu destroyself.cz:
Jako první v zaplněném baru vystoupili Papaya Days. Jedná se o partu mladých reggae nadšenců a tohle bylo jejich první vystoupení na veřejnosti, takže byli pěkně nervózní až ztrémovaní. Inu, kdo poprvé nebyl nervózní, že... Ale v "Palermu" se toho
dne sešlo opravdu mimořádné publikum. Již po několika taktech se za nadšeného řevu všichni pustili do tance, z reggae komanda spadla psychická "deka" - a v dosud nepoznané euforii zahráli jako zkušení harcovníci (aby ne, ve zkušebně trénovali několikrát
týdně asi rok!). Dokonale provedená premiéra.
Během roku přišla řada dalších akcí, na nichž si kapela mohla vyzkoušet různé podoby prdukce: festival Olešská kramle, vystoupení na plese firem Aloha a Kubo i první klubová vystoupení mimo „rodné“ město.
Větší průlom v sebevědomí kapely se uskutečnil právě po roce od prvního koncertu: kapelu oslovili pořadatelé významného festivalu Reggae Ethnic Session s nabídkou na vystoupení jak na samotném festivalu, tak i na promoakci v KD Krystal v České Lípě.
Papaya Days tak měli šanci předskakovat veličinám v žánru, kapele Švihadlo, i ochutnat atmosféru vlivného pódia. Poučné bylo i setkání s jamajským MC Mr.Mentionem, kterému jsme předskakovali v Jánských Lázních.
Podzim roku 2005 byl ve znamení příprav na další velkou metu každé kapely, Papaya Days získali frekvence v profesionálním studiu Musicservice v Karlových Varech, kde skupina nahrála dvě písně v hi.fi kvalitě. Jejich .mp3 verze nabídla svým příznivcům
k volnému stažení na svých webových stránkách.
Zveřejnění těchto písní kapelu dále zviditelnilo a přišly další zajímavé nabídky k vystoupení, především na letních festivalech. Za největší úspěch kapela považuje vystoupení na hlavním pódiu festivalu
Reggae
Ethnic Session v Žízníkově, festival Čtverec nebo Oleško Open Air. Současně začala kapela rozšiřovat geografické pole působnosti – příkladem mohou být vystoupení v Rokycanech, Jihlavě, Božejově u Pelhřimova. V jednání jsou koncerty na Slovensku a v
Polsku.
Pořadatelé Čtverce o nás napsali: Mladá děčínská kapela pošilhávající přes oceán po jamajských vzorech spojuje reggae s dubem i australským národním nástrojem didgeridoo. Špetka punkových riffů dodá na energii a výsledkem je skočná i houpavá hudba.
To podle tempa. (
www.luzickeprehledy.cz/ctverec).
V nejbližší budoucnosti má kapela v plánu především další studiové nahrávání a vydání plnohodnotné desky, vedle toho chce zintenzivňovat koncertní činnost. Nemalou úlohu hraje i snaha zdokonalovat a rozšiřovat materiální vybavení kapely a tím
zkvalitnit zvuk a rozšířit hudební i stylové možnosti.