Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Guernica metal / Pečky

„21. 4. 2012 Pečky“

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

  • GUERNICA - Vpad do zivota - DEMO2003 569 ×
  • 01 - Vlčí touhy (Daeg, 1998) 650 ×
  • 02 - Lucretia Borgia (Daeg,1998) 469 ×
  • 03 - Odnikud nikam (Daeg,1998) 383 ×
  • 04 - Jménem nikoho (Daeg,1998) 360 ×
  • 05 - MayDay (Daeg,1998) 318 ×
  • 06 - Dantovo inferno (Daeg,1998) 277 ×
  • 07 - Dávná zem (Daeg,1998) 273 ×
  • 08 - Irská whisky (Daeg,1998) 232 ×
  • 01 - Stonehenge (Regrese, 1996) 292 ×
  • 02 - Deja-vu (Regrese, 1996) 301 ×
  • 03 - Tanelorn (Regrese, 1996) 289 ×
  • 04 - Nedoufej ...(Regrese, 1996) 289 ×
  • 05 - Les kouzel (Regrese, 1996) 262 ×
  • 06 - Čas (Regrese, 1996) 273 ×
  • 07 - Galileo (Regrese, 1996) 280 ×
  • 08 - Návrat starých bohů (Regrese, 1996) 275 ×

Členové

Nástrojové obsazení: Baskytara

Kontakty a odkazy

Z důvodů ochrany proti spamu jsou kontakty skryté a chráněné captchou. CAPTCHA je většinou různě zdeformovaný obrázek obsahující text, který má ověřit, zda u počítače sedí člověk anebo jde o robota. Robot totiž nedokáže rozpoznat text, který se na obrázku nachází. CAPTCHA slouží k tomu, aby automatizovaní roboti neposílali nevyžádanou poštu (tzv. spam) na uvedené emailové adresy.

Zobrazit kontakty

Dodatečné info

Pavel Bauer  (kytara, zpěv)
Petr Košvanec  (kytara)
Zdeněk Krejčí  (baskytara)
Jakub Homola  (bicí)

 

Guernica

Bio a historie

V létě roku 1991 dostal Pavel Bauer od kamaráda tip, že v Pečkách v LŠU (bývalém tzv. "Mládežáku") zkouší jakási kapela Sion, tedy sebral odvahu a zašel se na ně podívat, čímž došlo k prvnímu setkání s basákem Zdeňkem Krejčím a bubeníkem Václavem Husou. Začaly se vymýšlet vlastní metalové skladby, které samozřejmě zněly drobátko punkově, vzhledem k začátečnické instrumentalitě zúčastněných. Nějakou dobu se debatovalo o změně názvu a když Pavel Bauer přinesl logo Guernica stylizované do tvaru válečné sekyry, bylo rozhodnuto. ;-)

Nějakou dobu kapela fungovala ve třech členech, odehrálo se pár vtipných koncertů, nicméně roku 1992 se našel čtvrtý kolega, kytarista a kolínský rodák Petr Košvanec se svou bílou Kramerkou, která dodnes doplňuje jeho muzikantskou image. To bylo definitivní načutnutí kapely směrem k hudebním výšinám...

Jezdily se neuvěřitelné a dobrodružné štace a nahrála se první demo kazeta, "distribuovaná" pod, ehm, drobátko nekritickým názvem "Speed Revolution", kterážto mezi spřízněnými vrstevníky maloměsta a přilehlého okolí zanechala nesmazatelnou stopu... nyní je sběratelskou raritou pro otrlé. Tyto aktivity se "zrovna v nejlepším" přerušily odchodem Vaška Husy do světa za leskem regionální slávy.

Osiřelí tři mladí drnkači naštěstí nalezli novou oběť na bubenickou stoličku, kterým se v roce 1993 stal Jaroslav Anděl. Díky němu Guernica fungovala dál, opět se hrálo, tvořily nové skladby a posléze se realizoval druhý pokus o demo nahrávku za pomoci místního guru Petra Bašuse, který se v té době pokoušel (bohužel marně) zrealizovat svůj sen o nahrávacím studiu. Na čtyřstopý kazeťák, zázrak to techniky importovaný z Japonska až k nám na Zakarpatskou Rus, se band s mladickou naivitou pokusil zaznamenat skladby jako Sandonoriko atpod. Výsledek byl přinejmenším rozpačitý, kupodivu nejen výkony hráčů absolutně nepřivyklých jakémusi "studiovému tlaku", ale hlavně přeceněním možností dostupné techniky a nezkušeností zúčastněných. Nahrávka v podstatě nebyla uznána hodna dalšího šíření a nyní je k všeobecné lítosti zřejmě ztracena. Za této nešťastné a emotivní situace bohužel odešel bubeník Jarda.

Kapela přestěhovala základnu do Kolína, kde našla nové útočiště ve vyhlášené hospodě U Vodvárků. Možná i díky tomu se zanedlouho našel šikovný bubeník Pavel Lupták, díky kterému skladby dostaly novou šťávu a se kterým se začaly konečně hrát pořádné koncerty.

Pavel bohužel po nějaké době trochu vyhořel a Guernica opět přijala nového bubeníka, talentovaného a spolehlivého dříče Romana Holatu. Díky jeho technickému stylu hry se konečně mohla začít hrát zase o něco "dospělější" muzika, samozřejmě odpovídající době a oblíbeným vzorům. Práce byla zúročena na albu REGRESE během roku 1995 v Sadské v malém podkrovním studiu Pavla Wagnera, který s námi měl vpravdě nadlidskou trpělivost a dnes je mi naprostou záhadou, jak jsme si dokázali vystačit s osmistopým magičem... díky Pavlovi nějak ano... dodnes vidím scénu jak při finální mixáži a záznamu na DATku stojíme 3 lidi kolem velkého mixu a každý má během skladby za úkol s něčím ve správnou chvíli otočit a když zapomene, tak... znovu. :) Náklad vyšel na kazetách, CD či LP byla pro kapelu pro vysoké náklady nedostupná, digitální remastering proběhl v roce 1999 ve studiu Benas a výsledek je ke slyšení v playeru.

V "postregresovém" roce se Roman musel začít naplno věnovat studiu VŠ, takže s kapelou dohrál v přátelském duchu domluvené koncerty a hledal se další adept pro sedavé zaměstnání. Nebylo to jednoduché, někdo instrumentálně méně zdatný už prostě nepřicházel v úvahu, ale nakonec přišla výhra v loterii rovnou v osobě tehdy teprve sedmnáctiletého Jakuba Homoly. Jeho cílevědomá práce a nevšední talent posunuly kapelu o další pomyslný stupeň výš a začalo několik nejlepších a nejstabilnějších let Guernicy. Intenzivně se zkoušelo, Jakub během svého působení vystudoval konzervatoř a jistě i díky tomu po nějaké době přinesl do kapely vyzrálejší způsob práce a tvorby, který roku 1998 vykrystalizoval v podobě alba DAEG. Vydalo se na kazetách a CD, náklad vcelku rychle zmizel, ohlasy byly vesměs pozitivní.

Začalo se pracovat na nových skladbách, které opět byly odrazem většího instrumentálního sebevědomí a nároků na sebe sama, tvorba se začala přiklánět k náročným a propracovaným skladbám. Bohužel se v těchto letech začal dít všeobecný jev doby, na který dneska často "skuhrají" starší muzikanti, že "přestali chodit lidi". :-) V předchozích letech Guernica naštěstí ještě zachytila grand finále zlaté éry plných sálů a sokoloven, nicméně se ukázalo, že následné roky chtějí zcela odlišný přístup k propagaci a marketingu. A v tomto ohledu - v podstatě bez managementu - naši čtyři introverti selhali, i když se hlavně Petr Košvanec snažil seč mohl. Bezradnost a popravdě nepochopení situace přerodu koncertů pro stovky lidí v kulturácích do malých klubů určených pro desítky návštěvníků zapříčinilo pozvolný nedostatek koncertování, postupnou ztrátu motivace jednotlivých členů, nacházení nových aktivit, které se v dané chvíli ukazovaly životaschopnější a roku 2000 se členové shodli na přerušení činnosti. Velkou škodou je v té době "roznahrávané" album cca osmi kompozic, jehož typickým vzorkem je demo předprodukce skladby Vpád do života (výše v playeru). Je možné, že jednou toto album skutečně vznikne, nic z něj není ztraceno, neb digitální technologie umožňují snadné zálohování záloh předchozích záloh... :-)

Všichni muzikanti jsou stále aktivní, takže v dubnu roku 2011 si Guernica s chutí zahrála v Pečkách v Sokolovně a zatím to vypadá, že nikdo z členů nemá vůbec nic proti každoročnímu svátečnímu zopakování v nejlepší setavě, která se nikdy nerozpadla.
Uvidíme jak to půjde... ;-)