Guernica - O kapele | Bandzone.cz

Guernica metal / Pečky

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • GUERNICA - Vpad do zivota - DEMO2003
    Nezařazeno
  • 01 - Vlčí touhy (Daeg, 1998)
    Nezařazeno
  • 02 - Lucretia Borgia (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 03 - Odnikud nikam (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 04 - Jménem nikoho (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 05 - MayDay (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 06 - Dantovo inferno (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 07 - Dávná zem (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 08 - Irská whisky (Daeg,1998)
    Nezařazeno
  • 01 - Stonehenge (Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 02 - Deja-vu (Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 03 - Tanelorn (Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 04 - Nedoufej ...(Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 05 - Les kouzel (Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 06 - Čas (Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 07 - Galileo (Regrese, 1996)
    Nezařazeno
  • 08 - Návrat starých bohů (Regrese, 1996)
    Nezařazeno

Členové skupiny

Nástrojové obsazení: Baskytara

Kontakty a odkazy

Z důvodů ochrany proti spamu jsou kontakty skryté a chráněné captchou. CAPTCHA je většinou různě zdeformovaný obrázek obsahující text, který má ověřit, zda u počítače sedí člověk anebo jde o robota. Robot totiž nedokáže rozpoznat text, který se na obrázku nachází. CAPTCHA slouží k tomu, aby automatizovaní roboti neposílali nevyžádanou poštu (tzv. spam) na uvedené emailové adresy.

Dodatečné info

Pavel Bauer  (kytara, zpěv)
Petr Košvanec  (kytara)
Zdeněk Krejčí  (baskytara)
Jakub Homola  (bicí)

 

Guernica

Bio a historie

V létě roku 1991 dostal Pavel Bauer od kamaráda tip, že v Pečkách v LŠU (bývalém tzv. "Mládežáku") zkouší jakási kapela Sion, tedy sebral odvahu a zašel se na ně podívat, čímž došlo k prvnímu setkání s basákem Zdeňkem Krejčím a bubeníkem Václavem Husou. Začaly se vymýšlet vlastní metalové skladby, které samozřejmě zněly drobátko punkově, vzhledem k začátečnické instrumentalitě zúčastněných. Nějakou dobu se debatovalo o změně názvu a když Pavel Bauer přinesl logo Guernica stylizované do tvaru válečné sekyry, bylo rozhodnuto. ;-)

Nějakou dobu kapela fungovala ve třech členech, odehrálo se pár vtipných koncertů, nicméně roku 1992 se našel čtvrtý kolega, kytarista a kolínský rodák Petr Košvanec se svou bílou Kramerkou, která dodnes doplňuje jeho muzikantskou image. To bylo definitivní načutnutí kapely směrem k hudebním výšinám...

Jezdily se neuvěřitelné a dobrodružné štace a nahrála se první demo kazeta, "distribuovaná" pod, ehm, drobátko nekritickým názvem "Speed Revolution", kterážto mezi spřízněnými vrstevníky maloměsta a přilehlého okolí zanechala nesmazatelnou stopu... nyní je sběratelskou raritou pro otrlé. Tyto aktivity se "zrovna v nejlepším" přerušily odchodem Vaška Husy do světa za leskem regionální slávy.

Osiřelí tři mladí drnkači naštěstí nalezli novou oběť na bubenickou stoličku, kterým se v roce 1993 stal Jaroslav Anděl. Díky němu Guernica fungovala dál, opět se hrálo, tvořily nové skladby a posléze se realizoval druhý pokus o demo nahrávku za pomoci místního guru Petra Bašuse, který se v té době pokoušel (bohužel marně) zrealizovat svůj sen o nahrávacím studiu. Na čtyřstopý kazeťák, zázrak to techniky importovaný z Japonska až k nám na Zakarpatskou Rus, se band s mladickou naivitou pokusil zaznamenat skladby jako Sandonoriko atpod. Výsledek byl přinejmenším rozpačitý, kupodivu nejen výkony hráčů absolutně nepřivyklých jakémusi "studiovému tlaku", ale hlavně přeceněním možností dostupné techniky a nezkušeností zúčastněných. Nahrávka v podstatě nebyla uznána hodna dalšího šíření a nyní je k všeobecné lítosti zřejmě ztracena. Za této nešťastné a emotivní situace bohužel odešel bubeník Jarda.

Kapela přestěhovala základnu do Kolína, kde našla nové útočiště ve vyhlášené hospodě U Vodvárků. Možná i díky tomu se zanedlouho našel šikovný bubeník Pavel Lupták, díky kterému skladby dostaly novou šťávu a se kterým se začaly konečně hrát pořádné koncerty.

Pavel bohužel po nějaké době trochu vyhořel a Guernica opět přijala nového bubeníka, talentovaného a spolehlivého dříče Romana Holatu. Díky jeho technickému stylu hry se konečně mohla začít hrát zase o něco "dospělější" muzika, samozřejmě odpovídající době a oblíbeným vzorům. Práce byla zúročena na albu REGRESE během roku 1995 v Sadské v malém podkrovním studiu Pavla Wagnera, který s námi měl vpravdě nadlidskou trpělivost a dnes je mi naprostou záhadou, jak jsme si dokázali vystačit s osmistopým magičem... díky Pavlovi nějak ano... dodnes vidím scénu jak při finální mixáži a záznamu na DATku stojíme 3 lidi kolem velkého mixu a každý má během skladby za úkol s něčím ve správnou chvíli otočit a když zapomene, tak... znovu. :) Náklad vyšel na kazetách, CD či LP byla pro kapelu pro vysoké náklady nedostupná, digitální remastering proběhl v roce 1999 ve studiu Benas a výsledek je ke slyšení v playeru.

V "postregresovém" roce se Roman musel začít naplno věnovat studiu VŠ, takže s kapelou dohrál v přátelském duchu domluvené koncerty a hledal se další adept pro sedavé zaměstnání. Nebylo to jednoduché, někdo instrumentálně méně zdatný už prostě nepřicházel v úvahu, ale nakonec přišla výhra v loterii rovnou v osobě tehdy teprve sedmnáctiletého Jakuba Homoly. Jeho cílevědomá práce a nevšední talent posunuly kapelu o další pomyslný stupeň výš a začalo několik nejlepších a nejstabilnějších let Guernicy. Intenzivně se zkoušelo, Jakub během svého působení vystudoval konzervatoř a jistě i díky tomu po nějaké době přinesl do kapely vyzrálejší způsob práce a tvorby, který roku 1998 vykrystalizoval v podobě alba DAEG. Vydalo se na kazetách a CD, náklad vcelku rychle zmizel, ohlasy byly vesměs pozitivní.

Začalo se pracovat na nových skladbách, které opět byly odrazem většího instrumentálního sebevědomí a nároků na sebe sama, tvorba se začala přiklánět k náročným a propracovaným skladbám. Bohužel se v těchto letech začal dít všeobecný jev doby, na který dneska často "skuhrají" starší muzikanti, že "přestali chodit lidi". :-) V předchozích letech Guernica naštěstí ještě zachytila grand finále zlaté éry plných sálů a sokoloven, nicméně se ukázalo, že následné roky chtějí zcela odlišný přístup k propagaci a marketingu. A v tomto ohledu - v podstatě bez managementu - naši čtyři introverti selhali, i když se hlavně Petr Košvanec snažil seč mohl. Bezradnost a popravdě nepochopení situace přerodu koncertů pro stovky lidí v kulturácích do malých klubů určených pro desítky návštěvníků zapříčinilo pozvolný nedostatek koncertování, postupnou ztrátu motivace jednotlivých členů, nacházení nových aktivit, které se v dané chvíli ukazovaly životaschopnější a roku 2000 se členové shodli na přerušení činnosti. Velkou škodou je v té době "roznahrávané" album cca osmi kompozic, jehož typickým vzorkem je demo předprodukce skladby Vpád do života (výše v playeru). Je možné, že jednou toto album skutečně vznikne, nic z něj není ztraceno, neb digitální technologie umožňují snadné zálohování záloh předchozích záloh... :-)

Všichni muzikanti jsou stále aktivní, takže v dubnu roku 2011 si Guernica s chutí zahrála v Pečkách v Sokolovně a zatím to vypadá, že nikdo z členů nemá vůbec nic proti každoročnímu svátečnímu zopakování v nejlepší setavě, která se nikdy nerozpadla.
Uvidíme jak to půjde... ;-)