Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Forrest Jump hardcore-crossover / Bučovice

„NEMINEM!!!“

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

Členové

Nástrojové obsazení: Baskytara, Syntezátor / Sampler
Nástrojové obsazení: Zpěv
Nástrojové obsazení: Kytara

Kontakty a odkazy

Z důvodů ochrany proti spamu jsou kontakty skryté a chráněné captchou. CAPTCHA je většinou různě zdeformovaný obrázek obsahující text, který má ověřit, zda u počítače sedí člověk anebo jde o robota. Robot totiž nedokáže rozpoznat text, který se na obrázku nachází. CAPTCHA slouží k tomu, aby automatizovaní roboti neposílali nevyžádanou poštu (tzv. spam) na uvedené emailové adresy.

Zobrazit kontakty

Dodatečné info

Veškeré aktuálnosti najdete na http://www.facebook.com/forrestjumpofficial 

 

                           

 

 

 

Bio a historie

V jarních měsících roku 2001 začíná v Němčanech u Bučovic na troskách skupin BEETLEJUICE, YELL a SAINT TROPEZ spřádat plány šestice muzikantů s blíže nespecifikovatelným hudebním vkusem a přesvědčením, jmenovitě Silvien MÜLLER (bicí), Vlasta KOS (basa), Mirek KOSA (kytara), Ivko VRÁNA (kytara), Aleš KILLORD KILIÁN (klávesy) a Pepa MICHÁLEK (zpěv). První schůzky a zkoušení jsou ve znamení vzájemného rozpoznávání reakcí na různé hudební názory. Po pochopení nikdy nevyřčených pravidel (přišlo to nějak samo) se formace vrhá na přípravu vlastního materiálu, který má být prezentován za několik měsíců na festivalu LUDKOVICKÁ PLEČKA RO©KU 2001. Již před tímto vystoupením z kapely odchází kytarista Mirek KOSA a ostatní členové stojí před závažným rozhodnutím. Vše je vyřešeno následnou debatou, kdy je jednomyslně zvolena cesta jednokytarového monolitu s názvem YABBA HUTTA. Pod tímto označením je odehrán zmiňovaný festival a vstříc dalším vystoupením se kapela řítí pod názvem novým a definitivním - FORREST JUMP. Materiál je postupně pilován na koncertních akcích a doplňován ve zkušebně. Začátkem roku 2002 začínají první debaty o studiové práci a jejím výsledku - zaznamenání vlastních zvukových výlevů na CD. Nastává období, kdy je kromě koncertování nutné zvolit počet skladeb, vybrat jednotlivé písně (což není vůbec jednoduché), zvolit nahrávací studio, název zamýšleného CD a zvolit termín nahrávání. Po delších debatách je stanoveno: temín: květen 2002 studio: Shaark Bzenec název: NOBILITY skladby: AWOKE, LOST AGAIN, BIG PIG NOBILITY, FROZEN FIRE, ADELAIDE, TOMORROW Před odchodem do studia je znovu osloven Mirek KOSA, aby zúročil svůj potenciál ve službách FORREST JUMP. Ten souhlasí a do studia odchází šestice muzikantů, tentokrát naladěných na jednu a tutéž strunu. Za skvělé asistence zvukařů (Petr Nejezchleba a Pavel Hlavica - díky) tedy přichází na svět první počin FORREST JUMP - CD-EP NOBILITY. Léto 2002 je ve znamení koncertních aktivit. Velkou vzpruhou jsou příznivé kritiky na Nobility, kdy je Forrest Jump označován za "velmi nadějnou kapelu", popřípadě za "jeden z objevů rockové scény". Po mírném rozletu Forrest Jump najíždí na minu v podobě přehodnocení uměleckých priorit Ivka Vrány, který je vtažen do víru divadelního dění. Forrest Jump omezují koncertování a nastává období mírného tápání. S příchodem jarních měsíců 2003 se kupí koncertní termíny a Ivko se vrací do kapely nejprve na několik koncertů a posléze nastálo. Další blesk z čistého nebe však má přijít vzápětí. Silvien oznamuje kapele své rozhodnutí založit rodinu a bere si čas na rozmyšlenou, kdy nevylučuje možnost ukončit svou hudební činnost. Silvienovou poslední akcí s Forrest Jump má být BRUTAL ASSAULT No. 8 8.8.2003 v Hvozdu u Konice. Toto se naštěstí nepotvrzuje a Silvien oznamuje pouze přerušení činnosti do konce roku 2003. Mezitím je dohodnuta účast na AllMetal Moravian Tour, kde Silviena na několika akcích zastoupí Pickard, toho času člen Something, Persephone a Sacrosanctum, později Six Degrees of Separation. Po úspěšném absolvování štací tohoto turné se začínají rozbíhat debaty o realizaci druhého promo CD-EP, které by mělo nést název AFFORRESTATION. Promo je zrealizováno v březnu 2004, jeho ID je následující: temín: bžezen 2004 studio: Šopa - Lipov název: AFFORRESTATION skladby: MY MIGHT, RED WISHES, KILL MY MEMORIES, UNDER FIRE, MY PRIVATE RACE Kapela je opět v plné síle a kritiky AFFORRESTATION dokazují, že se vyvíjí správným směrem. Toto promo je určeno pouze pro vydavatelství a fanziny, takže se k veřejnosti v podstatě nedostává. Kromě dalších koncertních aktivit probíhají intenzivní jednání o vydání oficiálního debutu. V červenci 2004 je podepsána smlouva s vydavatelstvím Élysion. Emise alba je v plánu v lednu 2005. Před nástupem do studia probíhají v řadách FORREST JUMP dvě zásadní změny. Klávesista Killord dává přednost klidnému rodinnému životu a členové kapely se po několika debatách rozhodují pro bezklávesová živá vystoupení. Druhým zásadním momentem se stává přechod od anglického jazyka k češtině. V listopadu 2004 začínají FORREST JUMP realizovat debutní CD, nesoucí název KILLUSION. Album je opět připravováno v osvědčeném studiu Šopa za asistence vynikajícího Standy Valáška a obsahuje kompletní přemíchané AFFORRESTATION a dalších šest songů, kdy tři z nich dostaly do vínku právě češtinu. Bonusovou skladbou je Lost Again Again, - klávesovo - kytarová verze Lost Again z promo CD NOBILITY. Kytarové party si v této verzi vystřihl samotný Mistr zvuku Standa Valášek. CD KILLUSION je připraveno a oficiálním datem jeho vydání je stanoven 21. únor 2005. temín: únor 2005 studio: Šopa - Lipov název: KILLUSION skladby: MY MIGHT, KILL MY MEMORIES, PRÖ-TEST, RED WISHES, FROZEN FIRE, FINAL COUNTDOWN, MY PRIVATE RACE, PŘETVOŘENÍ, UNDER FIRE, HANOPIS, LOST AGAIN AGAIN ...

Zbytek roku 2005 je věnován koncertní činnosti, kdy v playlistu samosebou převažují songy z aktuálního alba.
Těsně před polovinou roku je také zrealizován historicky první videoklip Forrest Jump, a to ke skladbě Hanopis. Klip se nějakou dobu pohybuje v rotaci tvrděrockových magazínu Madhouse a Smršť na TV Óčko a spolu s četnými prezentacemi Forrest Jump v rockových rádiích vytváří povědomí o kapele samotné.
Vyvrcholením roku je potom desetikoncertní tour Élysion Trip 2005, kde kapela vystupuje po boku Six Degrees Of Separation, Like Fool, Barracuda, Free Fall, 5th Element nebo Anhead. Ohlas na české texty z alba Killusion je potom hlavní hybnou silou při rozhodnutí o tom, že následující album bude nazpíváno v mateřském jazyce.
V jarních měsících roku 2006 kapela rozhoduje, že se pokusí zabodovat v prestižní soutěži Česká rocková liga a po vítězství v čtvrtfinálovém kole postupuje do kola semifinálového, které se odehrává na mezinárodním festivalu Basinfirefest ve Spáleném Poříčí. Na této akci vystupují mimo jiné také Clawfinger nebo německá diva Doro. Také v semifinálovém kole předvádí kapela skvělý výkon, který odborná porota oceňuje posunutím Forrest Jump do kola finálového. To probíhá v srpnu 2006 pod zříceninou hradu Vlčtejn a soutěžně se v něm kapela potkává s Fourth Face, Dirty Game a Glock 22. Za podpory stálic Arakain, Kern nebo Doga se Forrest Jump umisťují na druhém místě, což jednotliví členové považují za mimořádný úspěch, jelikož v první fázi bylo do soutěže přihlášeno na 360 skupin z celé republiky.
Obvyklá koncertní činnost je v roce 2006 okořeněna vystoupeními na několika letních festivalech, jako například slavkovský Svícafest, třinecká Noc plná hvězd nebo slovenský Topvar Rock Fest. Na těchto akcích se Forrest Jump staví na stejná podia jako Alice In Chains, Craddle Of Filth nebo domácí Debustrol, Cocotte Minute a jiní.
Závěr roku 2006 patří po dvou letech opět skládání nového materiálu pro následovníka CD KILLUSION - ORGASMIX.
Na přelomu let 2006 a 2007 začíná dostávat konkrétní podobu zmiňované druhé oficiální album. Po mohutném jarním finiši na poli hudebním i textařském nastupují Forrest Jump do studia 26.března 2007, aby zhmotnili své hudební výlevy do drážek nosiče s názvem Orgasmix, jehož emise je plánována na červen 2007.

  • temín: Červen 2007
  • studio: Šopa - Lipov
  • název: ORGASMIX
  • skladby: SOUZEN(A), HERO.INN, ORGASMIX, SIGN.ALL, TRÁM, SLEČNA VRAH!, 3D, VZPOURA, NE(S)TRESS.TANÍ, LOUTKOHRA..., ŠEPTEJ (SÍ.TO), KOM.PROMIS(E)

Album je přijato s velkým ohlasem jak odbornou veřejností, tak i fanoušky a kapele se konečně daří proniknout do širšího povědomí. Jejich osobitý styl, který v sobě přetavuje v jednolitý celek silné rockové refrény, tvrdé numetalové riffy, funky basové linky, bicí groovy a post grungovou melodiku se trefuje přesně do vkusu té doby. Příznivé recenze zaujaly mnoho pořadatelů a skupina se vydává na téměř roční šňůru po vlastech českých, při níž navštíví většinu rockových klubů, sálů, pódií (a benzínek), které lze okupovat. Od těch nejmenších po velké festivaly (např. trojnásobná účast na slovenském Topvare, dvojnásobná na třinecké Noci hvězd a mnoho dalších). Kromě toho se z kluků stávají uznávaní odborníci na studené bagety, pivo v plechovce a kávu z automatu :-).

rozjíždí se další klubové turné, tentokráte se skupinami BADFACE a BETHRAYER. Během toho kapela stihne natočit další videoklip, tentokrát na titulní skladbu ORGASMIX. Jedná se v podstatě o sestřih z jejich koncertu v pražském klubu Kain. Přesto se opět dostává do rotací celoplošných televizí. Souběžně s tím vzniká i několik neautorizovaných „srandoklipů“, sestříhaných z dávných perel filmového průmyslu – béčkových hororů ze 70. let (TRÁM), legendárního filmu Bullitův případ (HERO-IN) či Horečky sobotní noci (SLEČNA VRAH).

Koncertní zatížení si však vybírá svou daň. Při přípravě dalšího alba kapelu zasahuje tvůrčí krize, spojená s klasickou ponorkou. Skupina si prostě musí projít svojí krizí, která pravidelně postihuje všechna hudební tělesa. Na konci roku 2008 odchází z osobních důvodů Silva, tentokrát definitivně. Nahrazuje ho nadějný, mladý bubeník Marek Hrbotický. Kapela se zavírá do zkušebny a intenzivně secvičuje jak starý playlist, tak i nové skladby. Koncertní činnost je více než na půl roku zcela zastavena. Po té však přichází další rána – na konci roku 2009 odchází další zakládající člen a jedna z hlavních tváří kapely, basista Vlasta Kos. Skupina stojí na kraji propasti a musí vyřešit základní existenční otázky. A aby těch katastrof nebylo málo, musí si jednoho dne obout gumáky  a vynosit všechnu aparaturu z nově zrekonstruované, ovšem po kolena zatopené zkušebny...

Vše se však rázem mění v okamžiku, kdy je kapela oslovena basistou legendární brněnské formace RHONDIAN, Markem LOUČKOU. Ta v té době již ukončila činnost a tak na podzim 2009 vítá Forrest Jump s otevřenou náručí nového člena. Spolu s ním se do sestavy vrací i staronový bubeník, Silva Müller. Kapela je tedy opět kompletní a může se soustředit jen na hudbu. Markův příchod zásadně mění zvuk i herní projev Forrest Jump. Hudba výrazně zjednodušuje a je doplněna o elektronické podklady, které se stávají dominantní zvukovou plochou. Výsledek se tak  blíží spíše projevu technometalových uskupení a zcela opouští původní funky/post grunge. Současně však nabývá hypnotickou sílu, údernost a moderní zvuk. Během několika týdnů je secvičen nový playlist a kapela se vydává na další šňůru koncertů, včetně legendárního turné po severních Čechách (legendárního pro členy souboru, kteří zlomili všechny rekordy v konzumaci čehokoliv...). 

Další vývojovým krokem je i změna způsobu nahrávání alb – namísto dlouhých pobytů ve studiu a práci na mnoha písních kapela volí způsob tvorby singlů, kdy je nahráno jen několik skladeb. Ty budou posléze sloučeny a vydány na jednom CD. Skupině to dává obrovskou svobodu a především čas na nejrůznější zvukové experimenty a postupy, může si najít svoji novou tvář.

Prvním takto vydaným singlem se stává DATAMORGANA, spolu se skladbami LEŤ VÝŠ a   STEJNOHRA, které vycházejí na jaře 2010. Skladby jsou dány zdarma ke stažení, což je tradice, které se kapela drží i u všech dalších nahrávek. Současně s tím je k Datěmorganě natočen i videoklip, jehož autorem je ostřílený fotograf a režisér, Milan „Tie“ ŠKROB. Výsledkem je profesionální dílo, které se opět dostává do vysílání celoplošných televizí a umísťuje se v hitparádě PublicTV.

Na  jaře 2011 oslavuje Forrest Jump 10 let své existence. Členové skupin zatlačí slzu, zavzpomínají na své tehdejší ex a doby, kdy ještě měli atletická těla a výročí oslaví velkým koncertem, na němž se vystřídají všichni bývalí členové a přehrají všechny stěžejní písně. Současně s tím je vydáno promo DVD s videoklipy, fotkami, záznamy z koncertů i audiostopou. 

Následující měsíce jsou ve znamení souběžně se prolínající tvorby nových písní, jejich natáčení a koncertní činnosti. Tento způsob práce se kapele osvědčil jako nejlepší, a tak postupně vzniká všech 11 nových skladeb. Z nich je na podzim 2012 sestaveno aktuální CD – MONOLIT. Ještě před tím však do osudu skupiny vstupuje další důležitá osoba, jejich manažerka Klára PIŇOSOVÁ. Ta svým entuziasmem a nadšením pro věc posunuje kapelu o další úroveň výš. Křest je stanoven na 28. prosinec 2012 (kapela nepočítá s koncem světa, plánovaným o pár dnů dříve, protože Bůh je přece metalista). Role kmotra se zhostí Honza Toužimský z legendárních Arakain a vypaluje s Pepou nezapomenutelný duet, vytvořený z titulní písně CD.

termín: březen 2010 – listopad 2012

studio: Šopa – Lipov

název: MONOLIT

skladby: MONOLIT, DATAMORGANA, REÁLIE, SIRÉNA, CESTOPISS, ČERNOČERNO, DUS SE!, STEJNOHRA, BEZMASČÍ, NEZAMYKÁM, ZVLÁŠTNĚ ZVLÁŠTNÍ                               

Album je opět natočeno u zvukového mága a rockového guru Standy VALÁŠKA, v jeho studiu Šopa. Ačkoliv skladby vznikaly v průběhu 2 let, výsledek působí celistvě a vyrovnaně. Určujícím prvkem je zvuk samplů a elektronických podkladů, které se stávají pro kapelu typickými. Vždy jsou však doplněny o pořádný, pro Forrest Jump typický nářez. Výsledkem je výbušný mix hymnických chorusů, agresivních riffů a tepajících elektronických groovů.

...a Forrest Jump válcuje pódia dál... :-)