Dominik Kotyza - O kapele | Bandzone.cz

Dominik Kotyza folk-punk / Žižkov

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Drb
    Nezařazeno
  • Proč
    Otazník
  • Údržbářův deník
    Údržbářův deník
  • Divadelní představení
    Lajdák
  • Osobnost známá
    Údržbářův deník
  • Baklažán
    Otazník
  • Lajdák
    Lajdák
  • Satanáš
    Lajdák
  • Homoblbec
    Lajdák
  • Čisté ruce
    Údržbářův deník
  • Pyča
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Rock´n´roll
    Festival
  • Punkáč Ruda
    Festival
  • Fesival
    Festival
  • Strejda hokynář
    Otazník
  • Skotska
    Festival
  • Hit
    Festival
  • Parousátko
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Dárek
    Lajdák
  • Zahrádkář
    Údržbářův deník
  • Pepe Lopez
    Údržbářův deník
  • Pohřební
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Král
    Lajdák
  • Žižkovská putika
    Lajdák
  • HipHoper
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Dary dané, díky žádné
    Naruby a obráceně
  • ...a žít!
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Brou brou
    Naruby a obráceně
  • Černý brejle
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Barová
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!
  • Žižkov
    (hlaně se z toho neposrat) ...a žít!

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Narodil sem se devět let před rokem 1989 a kytaru mučim tak od 13-14 let. Hudební vlivy, které poznamenali mou tvorbu (což je doufám slyšet) jsou: Biohazard, Sepultura (do odchodu Maxe), Machine Head, Pantera, Fear Factory, Korn (do alba Untouchables), Cypress Hill, House of Pain, Downset, Everlast, Madball, Exploited, Nirvana (do odchodu Kurta), Soulfly, Waltari a mnoho dalších...

Kdo má zájem, zde jsou ke stažení čtyři placky, který jsem poslal mezi lidi :-)

2007 první koncert 15.11. v Molotow baru

2008 (Hlavně se z toho neposrat) ...a žít!

2009 Údržbářův deník

2010 Naruby a obráceně

2013 Lajdák

Bio a historie

26.11.1980 - můj výskyt na týhle zemi

1992 - lítost k rozpraskané Cremoně (kytary české výroby) ve staré školní almaře sloužící k odpalu nacucané houby na tabuli; stává se součástí mé rodiny a seznamuju s akordy; můj otec ve svém podnapilém stavu nadává na můj hudení styl (Depeche Mode, Roxette, Pet Shop Boys, Kris Kros..) a učí mě třítónový motiv písně Black Sabbath od kapely Black Sabbath

1993-1994 - Come as you are, Kanárek, Nothing else mathers, Stairway to heaven, Půlnoční rebel, Hey Joe, Smell like teen spirit, Traktor, Whole lotta love, God save the Queen, Under the bridge, classic 12, Stánky a jiné kotlíky

1995 - seznámení s chorobně optimistickým indiánem, kytaristou, který později vystudovává I. lékařskou fakultu Univerzity Karlovy a nastupuje jako neurochirurg v ústecké nemocnici.

1996 - Boura (indián - solová kytara), Tom (bicí), já (kytara, zpěv), Drobek (poprvé beroucí do ruky basskytaru) zakládáme progresivní nadějnou garážovku Průtrž (inspirace k názvu vznikla společným zážitekem s neuvěřitelně dlouhého močení pouličního psa); po několika zkouškách přichází první vystoupení - ocenili jsme neuvěřitelnou výdrž člena pražské filharmonie sedící vpravo v první řadě

1996-2000 - Boura mě přivádí do lidušky na Veleslavíně k profesionálnmu muzikantovi a učiteli jazzové kytary; první kontakt s notou; ideál muzikanství se však po pár letech vytrácí společně s notami a liduškou v momentě rozpoznání profesionálního jazzového muzikanta po boku Nadi Urbánkové v Čundr country show; s kytarou pokračuji sám svým směrem... On the road again...

1998 - Průtrž zaniká; seznámení s basskytaristou Pavličem (žákem Gumy Kulhánka) na koncertě Lesních Plodů (nyní Zpraku). Do té doby tajemnem zahalený spolužák z nižšího ročníku sedící každý den sám u osmi piv v levém zadním rohu vršovické středoškolské putiky Květen. Rozvíjí se spolupráce, která se později zformuje do kytarového dua Popin´Rockin´Jazzy & the Bluesman (www.prjb.webzdarma.cz); s Bourou trápíme obyvatele žižkovského činžovního domu v Řehořově ulici č. 6 občasnými kytarovými seancemi u nás v obýváku

1999 - Průtrž "im momoriam" - shromážděním veškerých garážových nahrávek vzniká první "deska". Díky talentu v Bourově kubisticky grafickém zpracovaní bookletu je pracovnicí copy servisu název kapely přejmenován na "Drutex" - Průtrž je definitivně pohřbena v dějinách.

2000 - první exhibice PRJB tvorby v salónku žižkovské čtyřky bez větráku "U Růženy"; koncertování v žižkovských a karlínských hospodách

2001 - Pavlič mě seznamuje se svým bývalým spolužákem Zamem, bubeníkem severského typu. Folkové písně z tvorby PRJB se obohacují o bubny a bustr a vzniká folkrockovo stylově nezařaditelná kapela MeGusta (www.megusta.cz). Kotlikorockové písně poprvé zaznívají v klubu Kain před koženými fanoušky heavymetalové legendy českého bigbeatu, kapely TAM Rock Praha. Po této kulturní sebevraždě se MeGusta stylově mění a já kontaktuju medika I. pražské lékařské fakulty Univerzity Karlovy, Bouru a zvu ho do kapely jako sólového kytaristu.

2002 - nahráváme s Pavličem první 13ti písňové CD - Popin´Rockin´Jazzy & the Bluesman "The best of"

2004 - nahráváme s Pavličem druhé 9ti písňové CD - Popin´Rockin´Jazzy & the Bluesman "Waiting"

2005 - Popin´Rockin´Jazzy & the Bluesman se mění příchodem Ondry (klávesák a saxofonista - MeGusta) na PRJBand... (www.prjband.wz.cz) Odehráváme 1. koncert v Rubínu. Na 2. koncert v Balbínově poetické hospůdce nepříjde doslova NIKDO. Rozložené věci se opět skládají a složený PRJBand... se rozkládá. Veškeré hudební nasazení se věnuje už jen MeGustě; v prosinci nahráváme s MeGustou 10ti písňové demo "MeGustaCeDema"

2006-2007 - píšu si do šuplíku různé rýmy a nahrávám akustické riffy na diktafon z čehož později vznikají folkpunkové písně do MeGusty nazařaditelné

2007 - hudebně nenaplněné dva roky mě dohánějí k masochistickému kousku samoexhibice v diskohospoklubu Molotow. Během dvou měsíců předháním v počtu koncertů o bod MeGustu - sezóna 2007 3:2; zároveň nečinnost MeGusty vede k založení Arabských žen (já - kytara řev, Pafka solokytara, Vašek basa, Vlado bicí, Kosty hiphop) - prešovsko-zlínsko-žižkovské kapely. První pětipísňové, extravagantní, mozek nechápající vystoupení se odehrává před MeGustou na festivale Křoví. Po tomto výstřiku kapelu opouští Kosty, hiphoper nepamatující si texty, a kapela se přejmenovává na Rybí Broskvičky. Zaniklé kapele věnuju píseň Arabské Ženy.

2008 - kapela Rybí Broskvičky se dlouhým nehraním přejmenovává samostatnou metamorfózou na international language a začíná si říkat Fišis Pičis; a aby přejmenovávání nebylo málo záhy Fišis Pičis končí a finalizují svoji zmatenost v názvu na Deband - viz. www.bandzone.cz/deband

2008 - zažrán do své kotlíko-punkové tvorby sem se zavřel k počítači a pomocí "mastera" KOShera vydal své samostatné demo "(Hlavně se z toho neposrat...) ...a žít!"

2009 - přichází na svět druhé dílko s názvem Údržbářův deník, což je zároveň úvodní píseň celé placky. Bohužel byla složena na základě pravdivých událostí poté, co jsem z truhlářského prostředí roztekl svou prdel na otočné židli s opěrátky ve své kóji v oupnspejsu.

2009 - Kapela Deband opět změnila název a opřela se do tvorby. Pod názvem Dead Amp odehrává dva koncerty a momentálně nahrává svoji prvotinu.

2010 - Goodfellas mě vzali pod křídla na své zimní turné po s názvem Cafétour. Byla to zkušenost k nezaplacení. Jaterní testy po turné - minerál, čili neživý organizmus.

2010 - velice povedená punkovice při křestu třetího CD "Naruby a obráceně". Zřejmě nakažen likvidátry strun z Goodfellas jsem koncert prakticky nedohrál. Ale lidi to bavilo, takže akci schvaluji za zdařenou. Jak CD napovídá - není uplně standardní kotyzovské, ale občas si to chce trochu zapřemýšlet jinak.

2010 - Rok vola - čeká, co bude dál poté, co opustil MeGustu i Dead Amp.