Tamara Nathová - O kapele | Bandzone.cz

Tamara Nathová big-beat-alternative / Týnec nad Sázavou

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Alain Delon
    Nezařazeno
  • Blázen v kabátě
    Nezařazeno
  • Nejsi sám
    Nezařazeno
  • Podivný nádraží
    Nezařazeno
  • Deka a kára
    Nezařazeno
  • Zbytečnej strach
    Nezařazeno
  • Rybář
    Nezařazeno
  • Bariéry
    Nezařazeno
  • Věci
    Nezařazeno
  • Bejt svým pánem
    Nezařazeno
  • Kostelní věž
    Nezařazeno
  • Jako my
    Nezařazeno
  • Vesnice
    Nezařazeno
  • Bezdomovcův výlet
    Nezařazeno
  • Neděle
    Nezařazeno
  • Kocour
    Nezařazeno
  • Šla Nanynka do zelí
    Nezařazeno
  • Od Bosche obrazy
    Nezařazeno
  • Studna
    Nezařazeno
  • Zemský dveře
    Nezařazeno
  • Plechovkárna, instrument. only
    Nezařazeno

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Bio a historie

 

Tamara Nathová

Narozena 15.6.1964 v Brandýse nad Labem. Pochází z rodiny výtarníků. Od dětství se zajímala o hudbu. Učila se na klarinet podle not, ale po roce, kdy hrála jako nejlepší premianti hudební školy, toho zanechala – bylo to příliš svazující. Brzy na to se sama naučila hrát na kytaru – obráceně bez převrácených strun - byla původně levačka, a tak vzala nástroj a jen ho otočila na druhou stranu. Na základě tohoto nesmyslného hraní ji odmítli vzít zpět do hudební školy. Před ukončením ZŠ si už skládala své první písničky, pak následoval nespočet hudebních formací (dodnes jich je napočítáno přes třicet), a hudebních vystoupení.  V roce 1986 vyhrála oblastní kolo tehdejší Porty, později stála u zrodu Majerových brzdových tabulek, hrála na festivalech v Lipnici v seskupení  Duo CVRNK. Za totality byla ale perzekuována tak dlouho, až emigrovala do Austrálie. Odmítla  australské občanství a po revoluci se vrátila. Prošla školou improvizace Jiřího Stivína, vystudovala Ježkovu konzervatoř, kde se učila hrát z not na klavír, zabývala se africkou rytmikou – hrála na perkuse s písničkářem a novinářem Michalem Bystrovem (Strašidelná loď), stala se členkou Osamělých písničkářů. Dnes vystupuje zejména jako zpívající básnířka, píše básnické sbírky, napsala knihu o emigraci,  vydala několik CD (Tamaleja, Podbabskej Wyrvál). Stále hraje obráceně na kytaru bez převrácených strun, na piáno jako na bicí, na příčnou flétnu, místo bubnů hrává na plechovky a všelijaké konzervy, na tibetské mísy, na africké djembe atd.  Nejraději má nečekané improvizace písní, včetně jejich textů. To vychází z faktu, že největší její priorotou je svoboda člověka. Většinu svého času tráví na lesní zahradě poblíž města Nepomuk, dvakrát do roka pořádá festival pro mediálně neznámé hudebníky a básníky  s názvem Kam vedou ty dveře.